מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שלושה לוחמי נח"ל נהרגו בפיצוץ מטען במזרח רפיח

שלושה לוחמי נח"ל נהרגו בפיצוץ מטען בבית ממולכד במזרח רפיח. באירוע נפצעו חמישה לוחמים נוספים, מתוכם שלושה במצב קשה. בשני אירועים נוספים נפצעו באורח קשה שלושה לוחמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 11:30 כא באייר התשפד | עודכן בתאריך 29/05/24 12:05

שלושה לוחמי נח"ל נהרגו בפיצוץ מטען במזרח רפיח
הלוחמים שנפלו, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: שלושה לוחמי נח"ל נפלו אתמול (ג') בפיצוץ מטען בבית ממולכד במזרח רפיח וחמישה לוחמים נוספים נפצעו - שלושה מהם באורח קשה. הלוחמים נכנסו למתחם הממוקם במזרח רפיח, סמוך למעבר רפיח, ונפגעו מפיצוץ מטען באחד המבנים שהיה ממולכד. הלוחמים שנפלו הם: סמ"ר אמיר גלילוב, בן 20, משמשית, סמ"ר אורי בר אור, בן 21, ממדרשת בן גוריון וסמ"ר עידו אפל, בן 21, מצופר.

הכוחות ברפיח

הכוחות ברפיח, צילום: דובר צה"ל

ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בשלושה אירועים נוספים

בשני אירועים נוספים קצין ולוחם מגדוד 614 ולוחם מיחידת יהל"ם, חיל ההנדסה הקרבית נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. באירוע נוסף היום, לוחם מהיחידה הרב-ממדית נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

סעודיה תוקפת: "ישראל מבצעת טבח נגד פלסטינים ברפיח"

סעודיה תקפה הלילה את ישראל על המשך הפעולה ברפיח ובהודעה שהפיץ משרד החוץ הסעודי נכתב כי "ישראל ממשיכה לבצע טבח נגד העם הפלסטיני תוך פגיעה בעזתיים חסרי הגנה ברפיח". בהצהרה הסעודית נכתב כי המצב הנוכחי בעזה מערער את אמינותם של המוסדות הבינלאומיים וזאת "בשל שתיקתה של הקהיליה הבינלאומית נוכח האסון ההומניטרי חסר התקדים בעזה". בסיום ההצרה נכתב: "הממלכה מדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית לקחת על עצמה את האחריות לעצור את מעשי הטבח נגד העם הפלסטיני ולחייב את האחראים בדין".

תמונות הילדים והנשים מההפצצה ברפיח עוררו זעזוע בעולם

הביקורת החריפה של סעודיה מגיעה ברקע ההפצצה ברפיח בשבוע האחרון שזעזעה את העולם, לאחר שתמונות שהתפרסמו מהאזור הראו עשרות נשים וילדים שנהרגו כביכול מההפצצה של צה"ל. כזכור, לאחר תחקיר מעמיק, צה"ל חשף אתמול מה באמת קרה ברפיח.

חשד לפיצוץ משנה מתחמושת חמאס: תחקיר התקרית ברפיח

לטענת דובר צה"ל, הטילים הישראלים ששוגרו על הבכירים היו באזור שמוגדר כאזור טרור, ורחוק מעל לקילומטר ממחנה העקורים. הדובר הדגיש כי הטילים הישראלים לא היו עוצמתיים מספיק על מנת לגרום לשריפה האדירה ברפיח. לדבריו, "השתמשנו בחימושים האוויריים הקטנים ביותר שברשותנו. הם בלבד לא היו יכולים לגרום לשריפה בגודל כזה". עוד הודגש כי השריפה פרצה כתוצאה מפיצוצי משנה, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה בסליק תחמושת של חמאס.

האזינו: שיחה בין שני עזתים בנוגע לתקיפה