בחירות לרבנות הראשית

הבחירות לרבנות הראשית הח"כ הסרוג תוהה: "מה הופך אותו ל'ליברל'? שירות קרבי במילואים"?

הח"כ הסרוג הודה כי על אף רתיעתו האישית בעבר מהרב מאיר כהנא, אין לו ספק כי על הציבור הדתי לאומי לעמוד מאחורי הבחירה בו. הוא נימק: "ועדת גדולי רבנינו החליטה. הוא מייצג בצורה טובה את המגוון הרחב הקיים בציבור הדתי לאומי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 22:38 כ באייר התשפד

הח"כ הסרוג תוהה: "מה הופך אותו ל'ליברל'? שירות קרבי במילואים"?
מתן כהנא, צילום: Yossi Aloni/Flash90

הסערה סביב מועמדותו של הרב מאיר כהנא כנציג הציונות הדתית בבחירות למשרת הרב הראשי האשכנזי נמשכת. לאחר שהרב אריאל הודיע אמש (ב') כי הוא נסוג מהחלטת הוועדה, ומחזיר את המנדט לסמוטריץ', ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי מפתיע ועומד לצידו של הרב כהנא.

הייתי מעדיף רבנים אחרים - אבל זו לא תוכנית כבקשתי

"אין מנוס מגילוי נאות. הרב מאיר כהנא התנגד לרפורמות אותן קידמתי בעת שהייתי שר הדתות", כתב הערב כהנא. "לו היתה זו תוכנית כבקשתי, לכשעצמי הייתי מעדיף רבנים אחרים על כס הרב הראשי. אבל זו לא תוכנית כבקשתי". הוא סיפר כי תכנן להקים ועדה כזו בעצמו, וכשסמוטריץ' החליט להקים הוא "שמח", "וביני לביני החלטתי לתמוך במי שהוועדה תבחר".

"'הוא ליברל מידי', החלו הרינונים מיד עם היבחרו של הרב כהנא. 'החרדים לעולם לא יסכימו למינוי של מישהו כמוהו', ליחששו אחרים. הרינונים והלחשושים האלה באו לצערי עמוק מתוך המגזר. אני מנסה לחשוב מה בדיוק הופך את הרב כהנא ל'ליברל'. האם זו העובדה שלמד בישיבת הסדר ולא בישיבה גבוהה? אולי זה שהיה לוחם בצנחנים וקצין קרבי? אולי זה שהרב שרת שנים ארוכות במילואים בדרגת סא"ל? או אולי זה בכלל בגלל אשתו הרופאה?", תהה הח"כ הסרוג.

הרב אריאל מדבר בוועדת הרבנים

הרב אריאל מדבר בוועדת הרבנים, צילום: מזכירות הוועדה

איזה פרצוף יהיה לנו אם נפחד מהחרדים?

"אנחנו כציבור חייבים להתאחד מאחורי מועמדותו של רב גדול בתורה. אנחנו חייבים לקבל את הכרעת הוועדה המורכבת מ-40 מגדולי רבני הציבור שלנו, המייצגים נאמנה את כלל הגוונים בציבור. איזה פרצוף יהיה לציונות הדתית אם לאחר ש-40 מגדולי רבותינו בחרו מועמד מוסכם, אנו (שוב) נתפס לחיל ורעדה מ'אבל החרדים לא יסכימו'" קרא.

סמוטריץ

סמוטריץ' והרב כהנא, יוני 2023, צילום: דוברות שר האוצר

הוא הדגיש: "הרב מאיר כהנא שליט"א הוא לא הבחירה הראשונה שלי. אבל אני חייב להודות ביושר שלמרות הקשיים שהרב כהנא הערים עלי בעת שהייתי שר הדתות, הוא בהחלט מייצג בצורה טובה מאוד את המגוון הרחב הקיים בציבור הדתי לאומי. אם מעתה ועד למועד הבחירות לרבנות, נתייצב כולנו מאחורי מועמדותו של הרב כהנא, בדיוק כפי שוועדת גדולי רבנינו החליטה, בלי תירוצים ובלי מצמוצים, נוכל להביא לבחירתו של הרב מאיר כהנא שליט"א והוא יזכה להוביל את הרבנות הראשית לחיזוק היהדות בארצנו הקדושה ולהרמת קרן התורה".