מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"ההחלטה של ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד - הפקרה של החטופים"

שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש עם נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופאי: "ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד בחרו לשתף פעולה עם מחבלי הנוחבה ולהאכיל את מפלצת הטרור - הכרה במדינה פלסטינית היא הפקרה של החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 16:50 כ באייר התשפד

"ההחלטה של ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד - הפקרה של החטופים"
שר החוץ ישראל כץ והנציב ורהלי, צילום: ליאור מזרחי, לע"מ

אחרי שדחה את הגעתו ארצה בעקבות המתקפה מאיראן נציב השכנות וההרחבה של האיחוד האירופאי אוליבר ורהלי נפגש היום (ג') שר החוץ ישראל כ"ץ עם הנציב האירופאי ולאחר מכן יחד עם גל ויאיר, בני משפחותיהם של החטופים גיא גלבוע-דלאל וגדי מוזס.

הפגישה נערכת בצל ביקורת חריפה מצד מדינות באיחוד האירופי נגד מדינת ישראל, ולאחר ששלוש מדינות מהאיחוד הכריזו כי הן מכירות במדינה פלסטינית - ספרד, נרווגיה ואירלנד. השר כץ תקף את ההחלטה והאשים בפני הנציב את ספרד נרווגיה ואירלנד בהאכלת מפלצת הנוח'בה ובהפקרת החטופים.

אוליבר ורהלי: "יש לכם חבר"

שר החוץ כ"ץ הודה לנציב ורהלי על עמידתו האיתנה לצד מדינת ישראל, על גיבויו המלא באיחוד האירופי ועל קריאתו הנחרצת למנוע הפסקת אש ללא שחרור החטופים. והשניים סיכמו לעבוד יחד במשותף כדי להרחיב עוד יותר את משטר הסנקציות באיחוד האירופי נגד איראן, בדגש על פרויקט הטילים, הכטב"מים והגרעין.

שר החוץ והנציב האירופאי יחד עם גל ויאיר, בני משפחותיהם של החטופים גיא גלבוע-דלאל וגדי מוזס

שר החוץ והנציב האירופאי יחד עם גל ויאיר, בני משפחותיהם של החטופים גיא גלבוע-דלאל וגדי מוזס צילום: ליאור מזרחי, לע"מ

כמו כן קבעו השניים לקדם יחד פרויקטים אזרחיים, כלכליים וחינוכיים נוספים בין מדינת ישראל לאיחוד האירופי. בתום הפגישה המקצועית, נפגשו השניים עם גל ויאיר, בני משפחותיהם של החטופים גיא גלבוע-דלאל וגדי מוזס, שסיפרו את סיפורם בפני הנציב ורהלי.

שר החוץ: "ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד בחרו לשתף פעולה עם מחבלי הנוחבה"

שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני שמח לדעת שיש לנו חבר אמיתי כמוך באיחוד האירופי. מדינת ישראל נמצאת במלחמה על עתידה. ב-7 באוקטובר מרצחי ואנסי החמאס ביקשו להשמיד אותנו. העולם והאיחוד האירופי חייבים לעמוד לצידנו כדי להשיב את כל החטופים ולהכריע את החמאס. ממשלות ספרד, נורווגיה ואירלנד בחרו לשתף פעולה עם מחבלי הנוח'בה ולהאכיל את מפלצת הטרור - הכרה במדינה פלסטינית היא הפקרה של חטופינו".

הנציב ורהלי: "אסור לחמאס להישאר בעזה"

הנציב ורהלי: "אני אמשיך לעמוד לצדכם, יש לכם חבר, אנחנו תומכים בזכות להגנה עצמית של ישראל ובביטחונה. זה ברור שלא אסכים להפסקת אש בלי שחרור החטופים ללא תנאי. עבורי זה בלתי אפשרי לתת לחמאס לחמוק מעונש, אסור לחמאס להישאר בעזה. אם הוא יחמוק ממה שעשה, ה-7 באוקטובר יכול לקרות לכל אחד אחד בכל מקום. חמאס יכול לסיים את המלחמה מחר ולשחרר את כל החטופים, אבל הוא לא עושה את זה".