מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

1.5 ק"מ ממחנה הפליטים, וחשד לפיצוץ משנה מתחמושת חמאס: תחקיר התקרית ברפיח

לאחר מספר ימים, בצה"ל מפרסמים את תוצאות החקירה של התקרית ברפיח ורומזים: תחמושת של חמאס היא שהובילה לשריפה הקשה במחנה הפליטים. עוד נחשפה שיחה בין שני עזתים: "מחסן תחמושת התפוצץ. ההפצצה של היהודים לא הייתה חזקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 16:49 כ באייר התשפד

1.5 ק"מ ממחנה הפליטים, וחשד לפיצוץ משנה מתחמושת חמאס: תחקיר התקרית ברפיח
מפת ההפצצה ברפיח, צילום: דובר צה"ל

ההפצצה ברפיח בשבוע האחרון זעזעה את העולם, לאחר שתמונות שהתפרסמו מהאזור הראו עשרות נשים וילדים שנהרגו כביכול מההפצצה של צה"ל. היום (ג'), לאחר תחקיר מעמיק, צה"ל חושף מה באמת קרה ברפיח.

לטענת דובר צה"ל, הטילים הישראלים ששוגרו על הבכירים היו באזור שמוגדר כאזור טרור, ורחוק מעל לקילומטר ממחנה העקורים. הדובר הדגיש כי הטילים הישראלים לא היו עוצמתיים מספיק על מנת לגרום לשריפה האדירה ברפיח. לדבריו, "השתמשנו בחימושים האוויריים הקטנים ביותר שברשותנו. הם בלבד לא היו יכולים לגרום לשריפה בגודל כזה". עוד הודגש כי השריפה פרצה כתוצאה מפיצוצי משנה, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה בסליק תחמושת של חמאס.

האזינו: שיחה בין שני עזתים בנוגע לתקיפה

דובר צה"ל הבהיר: "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים בדיקת חוזי מהאוויר, שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני נוסף, שעל בסיסם הוערך כי לא צפוי היה להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים".

המחוסלים ברפיח

המחוסל ברפיח

המחוסל ברפיח צילום: דובר צה"ל

המחוסל ברפיח

המחוסל ברפיח צילום: דובר צה"ל