הפתיעו: הפרלמנט האירופי שהצביע נגד הכרה במדינה פלסטינית

הפרלמנט בדנמרק הצביע נגד הצעת החוק שדרשה הכרה במדינה פלסטינית. שר החוץ הסביר כי הממשלה הצביעה הפעם בעד אך היא מקווה כי בעתיד תוכל לתמוך במדינה כזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 16:36 כ באייר התשפד

הפתיעו: הפרלמנט האירופי שהצביע נגד הכרה במדינה פלסטינית
דנמרק, צילום: Dragos Asaftei,Shutterstock

במקביל לכך ששלוש מדינות שונות באירופה החליטו להכיר במדינה פלסטינית באופן רשמית, מדינה אחת הצביעה נגד. בהצבעה שעלתה בדנמרק היום (ג') הוחלט שלא להכיר מדינה פלסטינית בעת הנוכחית, זאת על אף הרוח הנושבת באירופה.

המהלך לא נשלל סופית

הצעת החוק הוגשה בתחילת פברואר על ידי מפלגות השמאל בדנמרק ונתקלה בהתנגדות משמעותית. שר החוץ של המדינה אמר לפני מספר שבועות כי אמנם הממשלה לא יכולה לתמוך בהצעה כזו כעת, אך "יש תקווה לעתיד שבו הכרה כזו עשויה להיות אפשרית".

כזכור, ספרד, אירלנד ונורבגיה הכירו לאחרונה במדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. סגנית ראש ממשלת ספרד אף הגדילה לעשות וקראה לשחרר את פלסטין מהנהר ועד לים, ואירלנד הכריזה היום כי תמנה שגריר רשמי שישלח לרמאללה.

מוקדם יותר היום נפגש שר החוץ כץ, עם הנציב האירופאי ולאחר מכן יחד עם גל ויאיר, בני משפחותיהם של החטופים גיא גלבוע-דלאל וגדי מוזס.

הנציב האירופאי: "אמשיך לעמוד לצדכם, יש לכם חבר, זה ברור שלא אסכים להפסקת אש בלי שחרור החטופים ללא תנאי"

הפגישה נערכת בצל ביקורת חריפה מצד מדינות באיחוד האירופי נגד מדינת ישראל, ולאחר ששלוש מדינות מהאיחוד הכריזו כי הן מכירות במדינה פלסטינית - ספרד, נרווגיה ואירלנד.

השר כץ תקף את ההחלטה והאשים בפני הנציב את ספרד נרווגיה ואירלנד בהאכלת מפלצת הנוח'בה ובהפקרת החטופים הנציב הביע תמיכה בישראל ואמר "אני אמשיך לעמוד לצדכם, יש לכם חבר, אנחנו תומכים בזכות להגנה עצמית של ישראל ובביטחונה. זה ברור שלא אסכים להפסקת אש בלי שחרור החטופים ללא תנאי. עבורי זה בלתי אפשרי לתת לחמאס לחמוק מעונש, אסור לחמאס להישאר בעזה. אם הוא יחמוק ממה שעשה, ה-7 באוקטובר יכול לקרות לכל אחד אחד בכל מקום. חמאס יכול לסיים את המלחמה מחר ולשחרר את כל החטופים, אבל הוא לא עושה את זה".