אלמוג כהן חשף: התקשרתי לגלנט ב-7 לאוקטובר תחת אש - הוא אמר לי "אנחנו מטפלים"

חבר הכנסת שמרבה לעסוק במחדלי השבת השחורה, חשף בראיון שיחה שניהל עם שר הביטחון בעודו נלחם בבוקר ה-7 באוקטובר: "מאז נותק הקשר. לצערי לא שמעתי ממנו בנושא הזה עד היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 11:53 כ באייר התשפד

אלמוג כהן חשף: התקשרתי לגלנט ב-7 לאוקטובר תחת אש - הוא אמר לי "אנחנו מטפלים"
גלנט וכהן, שיחה תחת אש, צילום: Tomer Neuberg/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת אלמוג כהן מרבה לעסוק בחודשים האחרונים במחדלי ה-7 באוקטובר ודיבר לא אחת גם על פועלו באותו בוקר. כהן קפץ עם חבריו לנשק בבוקר השבת השחורה ולחם במשך שעות בקרבות בדרום. הבוקר (ג') חשף בראיון ב"גלי ישראל" על שיחה שערך עם שר הביטחון גלנט באותו בוקר, בעודו נלחם, כהן מתאר איך שאל את שר הביטחון "איפה הכוחות" ובתשובה שהשיב לו השר.

"תוך כדי ירי אני אומר לו 'יואב, איפה הצבא? אנחנו פה לבד'"

"בשעה 7 וחצי בבוקר כשאנחנו מבינים שיש מולנו חוליה יחסית גדולה של 18 מחבלי נוח'בה אני נושא עיניי לשמיים ומחכה לראות את המסק"רים מגיעים ומתחילים לעשות שם חריש עמוק, אבל לצערי זה לא קרה" הוא תיאר. "בשלב כלשהו תפסתי מחסה מאחורי רכב כאשר החבר'ה שלי מעסיקים אותם מהקצה המערבי של הרחוב וחייגתי לשר הביטחון יואב גלנט".

רכבים שרופים סמוך לשדרות, 8.10.23

רכבים שרופים סמוך לשדרות, ארכיון. צילום: Chaim Goldberg,Flash90

כהן מתאר את השיחה בין השניים: "תוך כדי ירי אני אומר לו 'יואב, איפה הצבא? אנחנו פה לבד' בזמן הזה בקשר אני שומע את האחים שלי גוססים וצועקים שנגמרת להם התחמושת. הוא אומר לי: 'אני על זה, אנחנו מטפלים' ומאז נותק הקשר. לצערי לא שמעתי ממנו בנושא הזה עד היום".

"שכב לידי אח לנשק עם כדור בראש"

"כשאני הרמתי טלפון לגלנט" הוא ממשיך, "שכב לידי אח לנשק עם כדור בראש. אח לנשק אמיתי, לא אותם ה'אחים לנשק' בלופים סרבנים שקרעו את המדינה. זה היה מצב הכאוס באותו בוקר, במצב כזה אני מצפה מהצבא לפיקוד ושליטה - אם אתם לא יודעים לפעול כשהמים רותחים, לכו הביתה" סיכם.