מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בניגוד לטענות הפלסטינים: הפצצות בהן השתמש צה"ל לתקיפה ברפיח

הפרקליטה הצבאית הראשית הנחתה את מנגנון התחקור המטכ"לי לתחקר את התקיפה ברפיח, אך כבר עתה ברור כי התקיפה כללה ירי של שתי פצצות בעלי ראש קרב מוקטן ולא שבעה חימושים במשקל טון

חדשות כיפה חיים גרבי, חדשות כיפה 27/05/24 16:44 יט באייר התשפד

בניגוד לטענות הפלסטינים: הפצצות בהן השתמש צה"ל לתקיפה ברפיח
מטוס קרב, צילום: Ofer Zidon/Flash90.

לאחר התקרית החריגה שבה נהרגו לפי טענות הפלסטינים מעל 50 בני אדם בני אדם מתקיפה של צה"ל ברפיח, הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, הנחתה היום (ב') את מנגנון התחקור המטכ"לי שאחראי על בחינת אירועים חריגים בלחימה לתחקר את נסיבות מותם של אזרחים במרחב התקיפה. עם זאת, כבר עכשיו ברור כי התקיפה בוצעה באמצעות שני חימושים בעלי ראש קרב מוקטן וזאת בניגוד לטענות שהפיצו הפלסטינים על ירי של שבעה פצצות במשקל טון לעבר יעד התקיפה.

צה"ל נקט בצעדים רבים כדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים

בצה"ל הבהירו כי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים בדיקת חוזי מהאוויר, שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני נוסף, שעל בסיסם הוערך כי לא צפוי היה להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים. כמו כן, התקיפה לא בוצעה במרחב ההומניטרי באל מוואסי, אליו צה"ל קרא לאוכלוסייה להתפנות.

יעד התקיפה והמרחב ההומניטרי

יעד התקיפה והמרחב ההומניטרי צילום: דובר צה"ל

דיווחים פלסטינים: מעל 50 בני אדם נהרגו בתקיפה ברפיח

.כזכור, אמש (א') כלי טיס של חיל האוויר תקף יעדי טרור משמעותיים ברפיח, בהם בכירים במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס, שהכווינו פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון וביצעו פיגועים רצחניים כנגד אזרחי מדינת ישראל. על פי דיווחים פלסטינים, מעל 50 בני אדם נהרגו כתוצאה משריפה שפרצה במתחם אוהלים של אזרחים כאשר על פי הטענה, השריפה פרצה כתוצאה מהתקיפה הישראלית.