הרב מנחם פרל נגד הרב מיכה הלוי: "שבועיים אחרי החלטת הוועדה הוא פעל נגדה"

בצל הדרמה בבחירות לרבנות הראשית והודעת הרב אריאל על ביטול הבחירה ברב כהנא, הרב מנחם פרל, חבר הוועדה, תוקף את הרב מיכה הלוי וטוען כי הוא חתר תחתיה מההתחלה: "לא יכול להיות רב ראשי שלא עומד בדיבורו" | סביבת הרב מיכה: "הרב כיבד ומכבד את הוועדה ורבניה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/05/24 16:40 יט באייר התשפד

הרב מנחם פרל נגד הרב מיכה הלוי: "שבועיים אחרי החלטת הוועדה הוא פעל נגדה"
הרב מנחם פרל, צילום: צמת

בצל הדרמה בבחירות לרבנות הראשית והודעת הרב אריאל על ביטול הבחירה ברב כהנא, הרב מנחם פרל, חבר הוועדה, תוקף את הרב מיכה הלוי שחתר תחתיה. "לא יכול להיות רב ראשי שלא עומד בדיבורו. לא יכול להיות ששבועיים אחרי החלטת הוועדה מועמדים שהתמודדו בוועדה וחתמו שלא יתמודדו, כמו הרב מיכה הלוי, פעלו נגדה. זה לא ישר ולא סביר. הוא איש טוב וישר ויש לו סיבות טובות, אבל גם אם זה ישר ונראה לא ישר - זה לא טוב", אומר הרב פרל בשיחה עם "חדשות כיפה".

הרב מיכה הלוי בכניסה לוועדה

הרב מיכה הלוי בכניסה לוועדת הרב אריאל צילום: חדשות כיפה

הרב פרל לסמוטריץ': מנה ועדה מחדש

הרב פרל חושף בשיחה הודעה שכתב לסמוטריץ', ובה הוא אומר כי לא תמך ברב כהנא ומדגיש את הצורך באחדות כדי לא להפסיד. "ויתרנו על משרד הדתות, הפסדנו את הרבנות הראשית כבר 3 מחזורים, הסיכוי היחיד לנצח הפעם, ולהכניס לפחות מועמד אחד, תלוי באחדות. הייתי חבר וועדת הרבנים, ואף שבעדיפות ראשונה לא בחרתי ברב כהנא, סבור הייתי כי יש לעמוד מאחורי החלטת הוועדה, וכל סטיה ממנה חשודה בחוסר יושר. שהרי המועמדים חתמו על התחייבות", כותב הרב פרל.

הרב קרא לסמוטריץ': "עכשיו, משנוצר המשבר, והרב אריאל החזיר אליך את המנדט, אני מבקש בשם כל אנשי הציונות הדתית, בהגדרה הרחבה ביותר של המושג - מנה ועדה מחדש, רחבה, בדחיפות. כנס כל מועמד, אשכנזי וספרדי. ישבו נא חברי הוועדה, עד שיצא עשן לבן. הוועדה חייבת להיות מייצגת בכל הכנות ובכל היושר, את כלל הציבור הדתי לאומי, בהגדרתו הכי רחבה. נתאמץ ונראה לעולם ולעצמנו שתלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, יכול להיות אמיתי ולא אירוני. בנפשנו הדבר".

סביבת הרב מיכה: "הרב כיבד ומכבד את הוועדה ורבניה"

בסביבתו של הרב מיכה הלוי מכחישים את הדברים: "בשונה מאחרים שתוך כדי ההצבעה כבר פעלו נגדה, הרב מיכה כיבד ומכבד את הוועדה ורבניה".