המהפכה ברובע הכניסה לירושלים: השער לעיר הבירה

60 אלף מקומות עבודה חדשים, 20 מגדלי יוקרה, מנהרות שיאפשרו תנועה מהירה - רובע הכניסה לעיר הבירה מתחדש ועובר מהפכה

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף עיריית ירושלים 30/05/24 13:44 כב באייר התשפד

המהפכה ברובע הכניסה לירושלים: השער לעיר הבירה
רובע הכניסה לעיר ירושלים, צילום: הדמיות בסר JTLV יהודה רחמים

ירושלים עוברת מהפכה של ממש בשנים האחרונות, עם התקדמות אחד הפרויקטים הגדולים והמשמעותיים ביותר שידעה - הקמת רובע הכניסה לעיר. המתחם הענק, הנבנה בשטח של כ-1.2 מיליון מטר רבוע, ישנה לחלוטין את פניה של הבירה ויהפוך את האזור לשער חדשני וממוקד תחבורה, עסקים ומסחר, מלונאות, תרבות, דיור והשכרה

ברובע הכניסה לעיר עתידים לקום כ-20 מגדלי ענק ברי קיימא בני 18-40 קומות, שיארחו מגוון שימושים. המתחם יכלול שטחי תעסוקה בהיקף של 650 אלף מ"ר, המספקים כ-60 אלף מקומות עבודה חדשים לעיר. במקביל, יוקמו כ-200 אלף מ"ר למלונאות ו-72 אלף מ"ר לאזורי מסחר. לצד זאת, ייבנו במתחם 170 אלף מ"ר של דיור למגורים ולהשכרה, כולל דיור מוגן.

אך הרובע לא יהיה מוקדש רק לעסקים וקריירה. במרכזו יקומו גם כ-100 אלף מ"ר של מבני ציבור ותרבות המשרתים את כלל תושבי ירושלים. בין היתר, צפוי להיבנות במתחם היכל משפט חדש, שיקבץ תחת קורת גג אחת את כל ערכאות בתי המשפט, לצד הקרייה הממשלתית, בה ישכנו משרדי הפרקליטות, שכיום פזורים במספר אתרים ברחבי העיר וכן את משרדי הממשלה השונים.

הרובע, שזכה לאחרונה בתו תקן בינלאומי ליזמות בנייה ירוקה (LEED ND), משדרג גם את התשתיות ומערך התחבורה באזור. במרכזו הוקמו לאחרונה שתי מנהרות תחבורה מקבילות, באורך 450 מטר כל אחת. המנהרות יאפשרו תנועה מהירה של רכבים פרטיים מהכניסה לעיר אל מרכזה, בנפרד מהתחבורה הציבורית.

במקביל, מוקם בימים אלו חניון תת-קרקעי ענק בן 5 קומות מתחת למנהרות, עם כ-1,380 מקומות חנייה. החניון ישרת בין היתר את נוסעי התחבורה הציבורית במתחם, כחלק משיטת "חנה וסע". בנוסף, עובר המתחם שדרוג כולל של המרחב הציבורי והמדרכות לטובת משתמשי המתחם.

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים, צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

רובע הכניסה לעיר, המצטרף למגה-פרויקטים עירוניים נוספים כמו הרכבת הקלה, נתיבי תחבורה ציבורית וסלילת מסלולי אופניים צפוי לבשר על תור זהב חדש לאזור הכניסה לירושלים. מתחם התעסוקה, התחבורה והתרבות המשולב, יהפוך את האזור למרכז חיוני ושוקק ברמה הארצית והבינלאומית ויהווה שער ראווה מהודר לבירה המתחדשת.

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים: "אנו גאים להוביל את פיתוחו של רובע העסקים בכניסה לירושלים. הרובע יהווה מנוע צמיחה משמעותי לבירת ישראל. בנייתו תושלם בשנים הקרובות, והוא יספק עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים ואיכותיים, יקדם את תחום התיירות בעיר ויהפוך את האיזור למרכז עסקי תוסס ומוביל, בדומה לערים מרכזיות ומפותחות אחרות ברחבי העולם. במקביל, אנו פועלים לפיתוח מואץ של המרחב הציבורי ולשדרוג תשתיות התחבורה בעיר. בסמוך לרובע החדש, ייבנה ההאב התחבורתי ובו הרכבת המהירה לעיר, הרכבת הקלה, התחנה המרכזית לאוטובוסים ומסלולי אופניים. נמשיך לפעול במלוא המרץ כדי להפוך את הבירה ירושלים לדבר הבא של ישראל".


בשיתוף עיריית ירושלים