מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל חיסל את בכיר חמאס ברפיח - דיווח: 50 בני אדם נהרגו בתקיפה, בצה"ל בודקים

בפעולה ממוקדת ברפיח, חיסל צה"ל את בכיר חמאס, יאסין רביע, ראש מטה הגדה בחמאס שביצע בעבר מספר פיגועים, בכיר נוסף חוסל יחד איתו. הפלסטינים מדווחים על עשרות הרוגים כתוצאה משריפה במתחם אוהלים, בצה"ל הגיבו: "האירוע בבדיקה" | תקיפה נרחבת בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/24 07:23 יט באייר התשפד

צה"ל חיסל את בכיר חמאס ברפיח - דיווח: 50 בני אדם נהרגו בתקיפה, בצה"ל בודקים
הפצצה בעזה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

כלי טיס של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ תקפו אתמול (א') בערב וחיסלו את המחבל יאסין רביע, ראש מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס והמחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס. התקיפה בוצעה במרחב תל אלסלטאן שבצפון-מערב רפיח ועל בסיס מודיעין מדויק.

המחבל ביצע פיגועים בשנים 2001 ו-2002 בהם נהרגו חיילי צה"ל

מטה הגדה בארגון הטרור חמאס אחראי על הכוונה, מימון ותמיכה בהוצאת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון ובפנים הארץ. המחבל יאסין רביע ניהל את כלל המערכים הצבאיים של מטה הגדה של ארגון הטרור חמאס, עסק בהעברת כספים למטרות טרור והכווין פיגועים של פעילי חמאס ביהודה ושומרון. יאסין ביצע בעברו מספר פיגועים רצחניים, בהם פיגועים בשנים 2001 ו2002 בהם נהרגו חיילי צה"ל.

המחבל חאלד נגאר, בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס הכווין פיגועי ירי ומתווי טרור נוספים ביהודה ושומרון, ועסק בהעברות כספים שיועדו לטרור עבור ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.
בעברו, ביצע המחבל חאלד מספר פיגועים רצחניים ובהם פיגועים בשנים 2001-2003 בהם נרצחו אזרחים ישראליים, נהרגו ונפצעו חיילים נוספים.

תקיפה בעזה, ארכיון

תקיפה בעזה, ארכיון, צילום: Yousef Mohammed,Flash90

הפלסטינים: מעל 50 הרוגים | צה"ל: "האירוע בבדיקה"

על פי דיווחים פלסטינים, מעל 50 בני אדם נהרגו כתוצאה משריפה שפרצה במתחם אוהלים של אזרחים כאשר על פי הטענה, השריפה פרצה כתוצאה מהתקיפה הישראלית. בצה"ל הגיבו לדיווחים ועל פי הודעת דובר צה"ל: "מוכרים דיווחים כי כתוצאה מהתקיפה ומשריפה שהתלקחה במרחב נפגעו מספר בלתי מעורבים, האירוע בבדיקה". גם דובר הבית הלבן הגיב לדיווים ואמר כי בממשל "ערים לדיווחים על התקיפה ברפיח ואוספים מידע בנושא".

חיסול בעזה, ארכיון

חיסול בעזה, ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib,Flash90

רצף תקיפות בלבנון

במהלך הלילה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות נוספות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מחסן אמצעי לחימה ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מיס אל-ג'בל לצד תשתיות טרור במרחב אל-חיאם ומבנים צבאיים נוספים במרחב חולא.

אמש (א'), כוח צה"ל מיחידה 869 זיהה חוליית מחבלים פועלת במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב יארון שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהירה, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המבנה הצבאי בו שהו המחבלים. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים של הארגון, שזוהתה על ידי כוח של סיירת גולני פועלת במרחב חולא.