גלנט עונה למילואימניק מסרטון ההמרדה: "בצה"ל יש סמכות אחת"

שר הביטחון גלנט ללוחמים ברפיח: "המאמצים להשבת החטופים נמשכים גם ברגעים אלה - היעד שלנו להשבתם ולפירוק החמאס מתחדד בפעולה ברפיח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 16:50 יח באייר התשפד

גלנט עונה למילואימניק מסרטון ההמרדה: "בצה"ל יש סמכות אחת"
שר הביטחון יואב גלנט ברפיח, מאי 2024, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון קיים היום (א') הערכת מצב ברפיח עם סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן ומפקדי החטיבות הלוחמות בשטח. בהערכת המצב הוצגו לשר מאמצי הלחימה מעל ומתחת לקרקע והעמקת הפעולה למרחבים נוספים, עבור פירוק גדודי החמאס במרחב. גלנט התייחס לסרטון ההמרדה ולמאמצים הצבאיים להשבת החטופים.

"בצה"ל יש סמכות אחת, זה סמכות המפקד, כל אחד והמפקד שלו – מ"פ, המג"ד, המח"ט, מפקד האוגדה, האלוף ובסוף הרמטכ"ל – זה מי שנותן הוראות בצבא. אין גורמים צדדיים, אין גורמים שמדברים בשם. זה החוק וככה זה עובד וככה יעבוד", אמר שר הביטחון.

על העניין הצבאי אמר גלנט: "היעד שלנו ברצועת עזה מתחדד מאוד כאן ברפיח - לחסל את החמאס, להביא את החטופים ולשמור על חופש פעולה – זה דבר מרכזי. בנושא החטופים, אנחנו עושים מאמצים אדירים, עשינו עד עכשיו, עושים ברגע הזה, ונמשיך ונעשה בעתיד בכל דרך אפשרית – גם באופן פיזי וגם בהגעה לעסקאות. תזכרו, התפקיד שלכם זה לחסל את החמאס, לנצח במערכה, התפקיד שלנו, לקחת את זה ולהעביר את זה לשלב הבא ברצועת עזה ובכל המזרח התיכון, וזה דבר שקשור אחד בשני".