אירוע חמור בצרפת: מפגינים פרו פלסטינים פרצו לאולם עם מאות יהודים - אלימות במקום

תקרית אנטישמית בצרפת: מפגינים פרו פלסטינים הצליחו לפרוץ לאולם מאובטח שבו שהו מאות יהודים במסגרת יריד של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית בליון. המפגינים תקפו את המאבטחים - שהשיבו בכוח

חיים גרבי חיים גרבי, חדשות כיפה 21/05/24 21:54 יג באייר התשפד

אירוע חמור בצרפת: מפגינים פרו פלסטינים פרצו לאולם עם מאות יהודים - אלימות במקום
אילוסטרציה, צילום: Anze Furlan,Shutterstock

תקרית אנטישמית בצרפת: מפגינים פרו פלסטינים הצליחו לפרוץ הערב (ג') לאולם מאובטח שבו שהו מאות יהודים במסגרת יריד של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית בליון. המפגינים התעמתו עם המאבטחים וכוח של המשטרה לצד יחידות מיוחדות נאלצו לפרוץ פנימה ולמלט את אנשי הסוכנות מפני המפגינים.

שר העלייה והקליטה: "קורא לממשלת צרפת לפעול מיידית כנגד האנטישמיות"

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, התייחס לתקרית החמורה: "אני רואה בחומרה רבה את התקיפה על רקע אנטישמי במהלך יריד עלייה בעיר ליון וקורא לממשלת צרפת לפעול מיידית כנגד האנטישמיות ולהפעיל יד קשה כנגד תומכי סינוואר ומעשי הטבח ב-7.10. משרד העלייה והקליטה מסכם שלושה ימים מוצלחים מאוד בירידי עלייה שהתקיימו בפריז, מרסיי וליון. ירידים בהם נכחו למעלה מ-3,000 משתתפים שהביעו התעניינות בעלייה לישראל".

היריד המיוחד שנערך בצרפת - מרתון פגישות עם עולים פוטנציאליים

ביריד המיוחד שנערך בימים אלו בצרפת נכלל מרתון פגישות עם עולים פוטנציאליים רבים המשתייכים לקהילה היהודית בצרפת, היריד מתקיים בסימן העיר ירושלים, על רקע הרצון הגדול והמאמצים שמשקיעה העיר לקלוט כמה שיותר עולים – ועל רקע הרצון של חלק ניכר מהעולים מצרפת להפוך את ירושלים לביתם.