באותה נשימה: התובע בהאג דורש צו מעצר נגד נתניהו, גלנט וסינוואר

קארין חאן, שתובע את ישראל בבית הדין הפלילי בהאג, הודיע שידרוש צווי מעצר נגד רה"מ ושר הביטחון בהאשמות של "השמדה, הרעבה ופגיעה מכוונת באזרחים". במקביל ידרוש צו מעצר נגד בכירי חמאס על המתקפה האכזרית ב-7 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 13:59 יב באייר התשפד | עודכן בתאריך 20/05/24 14:58

באותה נשימה: התובע בהאג דורש צו מעצר נגד נתניהו, גלנט וסינוואר
נתניהו וסינוואר, צווי מעצר בהאג, צילום: Yonatan Sindel, Abed Rahim/Flash90

התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, הודיע היום (ב') כי ברצונו להוציא צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון גלנט ובאותה נשימה הזכיר כי בכוונתו לבקש צו מעצר נגד מנהיגי חמאס: סינוואר, הנייה ומוחמד דף.

חאן אמר ל-CNN שהאישומים נגד סינוואר, הנייה ואל-מסרי כוללים "השמדה, רצח, לקיחת בני ערובה, אונס ותקיפה מינית במעצר". לעומת זאת האישומים נגד נתניהו וגלנט כוללים "גרימת השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, ופגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך".

בישראל זועמים: "מופע של צביעות ושנאת יהודים"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב על הצו ואמר: "כזה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר.
צווי המעצר הללו יהיו המסמר האחרון בפירוקו של בית הדין הפוליטי והאנטישמי הזה. ידידי ישראל והמדינות הנאורות באמת לא יוכלו לאפשר את המשך קיומו ותפקודו. כך גם ביחס לרש"פ שעומדת מאחורי ההליכים בבית הדין. הגיע הזמן להביא להפלתה ולעצירת הנזקים שהיא גורמת למדינת ישראל בעולם".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

גם יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ הגיב על ההחלטה להוציא צו מעצר נגד נתניהו וגלנט ואמר: "מדינת ישראל יצאה למלחמה הצודקת ביותר, לאחר טבח שביצע ארגון טרור באזרחיה. ‏מדינת ישראל נלחמת באופן המוסרי ביותר בהיסטוריה, תוך הקפדה על החוק הבינלאומי, ויש לה מערכת משפט עצמאית וחזקה. הצבת מנהיגי מדינה שיצאה לקרב הגנה על אזרחיה, באותה השורה עם טרוריסטים צמאי דם - היא עיוורון מוסרי ופגיעה בחובתה וביכולתה להגן על אזרחיה. ‏קבלת עמדת התובע, תהיה פשע היסטורי שלא ימחה".

גנץ

גנץ, צילום: Chaim Goldberg,Flash90

נתניהו: "פשע שנאה אנטישמי חסר תקדים"

כזכור בעבר נתניהו התייחס לאפשרות ישיוצא נגדו צו מעצר ואמר: "האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר על פשעי מלחמה נגד מפקדי צה"ל ומנהיגי המדינה, היא שערורייה בקנה מידה היסטורי". הוא הוסיף ואמר: "זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי. אם הדבר הזה אכן יתרחש, זה יהיה כתם בל ימחה על האנושות כולה. זה יהיה פשע שנאה אנטישמי חסר תקדים, פשע שישפוך שמן על התבערה האנטישמית שכבר משתוללת בעולם".