חזרו להפגין 13 פעילי אחים לנשק נעצרו בכביש 1 | המשטרה: ניסו להבעיר רכבים ולחסום את הציר

פעילי אחים לנשק חזרו להפגין והבוקר יצאו לחסום את כביש 1 סמוך לשער הגיא. במשטרה טוענים כי פעילים ניסו להצית רכבים מושבתים על מנת לעצור את התנועה. בארגון אומרים כי 13 מפעיליו נעצרו. השר קיש תוקף: "קבוצת אנרכיסטים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/24 09:19 יב באייר התשפד

13 פעילי אחים לנשק נעצרו בכביש 1 | המשטרה: ניסו להבעיר רכבים ולחסום את הציר
הפעילים, הבוקר, צילום: אחים לנשק

לאחר שההפגנות נגד הממשלה הופסקו בזמן המלחמה, הבוקר (ב') שבו פעילי אחים לנשק להפגין וזאת ברקע פתיחת כנס הקיץ של הכנסת. הפעילים הגיעו בשעת בוקר מוקדמת למחלף שער הגיא בכביש 1 ולפי המשטרה תכננו להבעיר רכבים מושבתים שהוכנו מבעוד מועד ובכך לחסום את הכביש.

שלושה רכבים הוכנו לשריפה מבעוד מועד

במשטרה טוענים כי הבוקר בסביבות השעה 06:30, נצפו מספר אנשים בסמוך למתקן מקורות בכביש מספר 1 לכיוון מזרח שהתכוונו על פי החשד לחסום את כביש מספר 1 עם שלושה רכבים מושבתים כשחבלים קשורים לחלקם הקדמי, ולהבעירם באש.

"בלשי משטרה שהגיעו למקום, איתרו בתוך הרכבים ובסמוך אליהם: מערומי קרשים, ג'ריקנים של דלק, צמיגים, כפפות וסמרטוטים. במקום היו 12 אנשים שאליהם הצטרפו עוד עשרות. על פי החשד התכוונו מספר פורעי חוק להעלות את הרכבים עם חבלים אל כביש מספר 1 בשעת עומס, במטרה לחסום אותו ולהבעיר את הרכבים באש תוך סיכון משתמשי הדרך" נכתב בהודעת המשטרה.

ההפגנה, הבוקר

ההפגנה, הבוקר צילום: אחים לנשק

השר קיש: "זו עבריינות"

בלשי המשטרה עצרו לחקירה 8 מעורבים שונים, חלק מהחשודים התנגדו למעצרם ולא נשמעו להוראות השוטרים, ניסו להתעמת עם השוטרים ולהעלות את הרכבים בכוח לכביש מספר 1 ללא הצלחה. בעקבות כך אחד מהשוטרים נחבל קלות בפניו. באחים לנשק אומרים כי 13 מפעיליו נעצרו ובתוכם גם ארבעה ממובילי התנועה: רון שרף, איתן הרצל, אורן שביל, ודרור ארז.

בארגון טענו כי ההפגנה הבוקר היא קריאה להחזיר את המנדט לעם וכי פעילי אחים לנשק הגיעו סמוך לשער הגיא ונעמדו בשוליים. בתוך כך, שר החינוך יואב קיש תקף בחריפות את אנשי אחים ולנשק וכתב: "קבוצת אנרכיסטים מנסה לפגוע במדינה ב'ימי זעם'. הפגנות על פי חוק זו דמוקרטיה. חסימות כבישים, שיבוש ופגיעה בהתנהלות תקינה של המדינה זו עבריינות".