דובר צה"ל לשעבר נגד ערוץ 14: "מסתפק בהצגת תמונת ניצחון בלבד"

תא"ל במילואים רונן מנליס, דובר צה"ל לשעבר ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים לשעבר, תוקף חזיתית את הערוץ הימני: "ישנו קהל רחב בציבור הישראלי שמעדיף לצפות בערוץ ספציפי, 14, שאינו משקף לו את כלל הפרטים שדו"צ מוציא משדה הקרב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/24 15:44 יא באייר התשפד

דובר צה"ל לשעבר נגד ערוץ 14: "מסתפק בהצגת תמונת ניצחון בלבד"
ערוץ 14, צילום: Yonatan SIndel/Flash90

בצל העלייה ברייטינג וההצלחה של ערוץ 14, רונן מנליס תקף היום (א') את הערוץ וטען כי הוא לא מציג את התמונה המלאה אלא מסתפק בהצגת "תמונת ניצחון בלבד". את הדברים אמר מנליס בכנס בקריה האקדמית אונו שדן בנושא השקיפות בזמן המלחמה.

מנליס: "דובר צה"ל מתמודד עם אתגר אמיתי"

מנליס, דובר צה"ל לשעבר ומנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים לשעבר, אמר: "דובר צה"ל מתמודד עם אתגר אמיתי בניהול המידע שיוצא משדה הקרב ומופץ כיום ישר אל הרשתות החברתיות. כיום ישנו קהל רחב בציבור הישראלי שמעדיף לצפות בערוץ ספציפי, 14, שאינו משקף לו את כלל הפרטים שדו"צ מוציא משדה הקרב והוא מסתפק בהצגת תמונת ניצחון בלבד". נציין כי לפני כשנתיים הצטרף מנליס לכאן 11 כמגיש ופרשן, ועד לפני כחודשיים שירת במילואים כיד ימינו של דובר צה"ל הנוכחי תא"ל דניאל הגרי.

רונן מנליס

רונן מנליס, צילום: תאגיד השידור הציבורי

הוא לא הסתפק בביקורת על ערוץ 14, ותקף גם את בכירי צה"ל והממשלה: "עלינו לוודא שאחרי 8 חודשים של לחימה, האנשים שצריכים לענות על השאלות הקשות, כולל מפקדים בכירים בצה"ל, יספקו תשובות. העובדה שבצה"ל אין עדיין תחקירים כתובים אחרי 8 חודשים היא בושה. העובדה שמדינת ישראל לא התחילה בהקמת ועידת חקירה ממלכתית היא מחדל. לא ייתכן שישנם משרדים ממשלתיים המסרבים לשתף פעולה עם מבקר המדינה בטענה שהוא מוטה פוליטית. בדרך הזו לא נוכל להתקדם".