גם אתם חוויתם תקלות? כך תתמודדו עם השיבושים ב-GPS בתחבורה הציבורית

משרד התחבורה פיתח פתרון טכנולוגי המאפשר להמשיך ולהשתמש באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית, למרות שיבושי ה- GPS שמנעו עד כה מהנוסעים לשלם באמצעות אפליקציות אלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/24 12:12 יא באייר התשפד

גם אתם חוויתם תקלות? כך תתמודדו עם השיבושים ב-GPS בתחבורה הציבורית
GPS, ניתן יהיה להתגבר על השיבושים, צילום: Tero Vesalainen,Shutterstock

מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מתמודדים תושבי הצפון עם חסימות GPS יזומות על ידי צה"ל, המשפיעות הן על מערכות ניווט כמו ווייז, גוגל Maps, ומפריעות גם לפעילות יישומונים מבוססי מיקום ובהם אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית כמו פנגו, מוביט והופאון.

עקב השיבושים ב-GPS - חיובים שגויים ואי הצלחה בתיקוף הכרטיס

עקב השיבושים, חוו חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית תקלות בתיקוף הכרטיס, חיובים שגויים ואף אי-הצלחה בתיקוף הכרטיס שהובילו לאי נעימויות רבות. יצוין כי השיבושים השפיעו במידה מועטה על תיקוף באמצעות כרטיסי רב-קו, אך רבים מהנוסעים עברו לשימוש באפליקציות ואינם מחזיקים עוד בכרטיס.

טכנולוגיה "עוקפת חסימה" תותקן ביישומונים

במשרד התחבורה נרתמו למשימה והצליחו לפתח בשיתוף עם מפעילי היישומונים טכנולוגיה "עוקפת חסימה", שתשולב באפליקציות הרלוונטיות לצורך תיקוף מדויק של כל נסיעה. העדכון מועלה לאוויר בימים אלה והנוסעים יתבקשו לבצע עדכון תוכנה עם השקתו המלאה. אם נתקלתם בקשיים בתיקוף הנסיעה, אנא פנו אל מוקד השירות של מפעילי היישומונים.

תחבורה ציבורית, אילוסטרציה

תחבורה ציבורית, אילוסטרציה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "משרד התחבורה מחויב לספק את השירות הטוב ביותר לציבור הנוסעים בכל מקום בארץ, בכל מצב ובכל התנאים, בשגרה ובחירום. אני מקווה כי הפיתוח החדש יספק מענה לבעיה שנוצרה עקב המצב הביטחוני וימנע את התקלות שאירעו עקב כך".