דובר צה"ל: גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר חולצו מעזה

בעדכון מיוחד, שם דובר צה"ל סוף לחרושת השמועות וחשף כי צה"ל ושב"כ חילצו במבצע בעזה את גופותיהם של החטופים: שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה ז"ל| השלושה נרצחו כבר ב-7 באוקטובר וגופותיהם נחטפו לרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/24 18:24 ט באייר התשפד

דובר צה"ל: גופותיהם של שני לוק, עמית בוסקילה ויצחק גלרנטר חולצו מעזה
שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה ז"ל, גופותיהם חולצו מעזה, צילום: באדיבות המשפחות

בעדכון מיוחד התיר דובר צה"ל לפרסום כי גופותיהם של החטופים: עמית בוסקילה, שני לוק ויצחק גלרנטר חולצו מעזה במבצע צבאי של צה"ל ושב"כ. הגופות חולצו לאחר שבמערכת הביטחון התקבלו אינדיקציות להימצאותן של הגופות במרחב מסויים בתוך רצועת עזה.

נרצחו ב-7 באוקטובר, הגופות נחטפו

גופותיהם של החטופים חולצו במהלך מבצע משותף של כוחות צה"ל והיחידה המבצעית של השב"כ, על בסיס מידע שעלה גם בחקירות שב"כ של מחבלים שנעצרו בשטח הרצועה ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין. לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה במכון הלאומי לרפואה משפטית ומשרד הבריאות, נציגי צה"ל מסרו במהלך היום הודעה למשפחותיהם.

ראש הממשלה נתניהו הגיב לחילוצן של הגופות וכתב: "הלב נשבר על האובדן הגדול. רעייתי שרה ואני דואבים עם המשפחות. לב כולנו איתן בשען יגונן הכבד. נחזיר את כל חטופינו, המתים והחללים כאחד. אני מברך את כוחותינו האמיצים שבפעולה נחושה השיבו בנים ובנות לגבולם".

הפגנת משפחות חטופים

הפגנת משפחות חטופים, צילום: Tomer Neuberg,Flash90

"אין בשורה קשה מזו"

גם בפורום תקווה המאגד משפחות חטופים הגיבו לחילוצן של הגופות וכתבו: "אנו שולחים את תנחומנו למשפחות לוק, גלרנטר, ובוסקילה. אין בשורה קשה מזו. ליבנו אתכם בשעה הנוראה. משמיים תנוחמו, ה' יקום דמם". עוד הוסיפו משפחות פורום תקווה: "אנו שולחים את תודתנו והערכתנו לחיילי צה"ל שנלחמו על מנת לחלץ את החטופים ובזכותם הם יובאו לקבר ישראל".

הנשיא הרצוג הגיב לשחרור שלושת הגופות: "תנחומים וחיבוק עצוב למשפחותיהם הדואבות והמיוסרות של החטופים שני לוק, יצחק גלרנטר ועמית בוסקילה שגופותיהם חולצו מעזה והם יובאו לקבר ישראל. בתודה לצה"ל, שב"כ וכוחות הביטחון ובתקווה ותפילה לשובם של כל שאר החטופות והחטופים במהרה. יהי זכרם ברוך".