ל"ג בעומר הרבנים הראשיים בפסק הלכה: אסור לעלות למירון בל"ג בעומר

לקראת ל"ג בעומר הרבנים הראשיים לישראל יצאו בקריאה משותפת שלא לעלות למירון בשל המלחמה | בנוסף, קוראים הרבנים לא להדליק מדורות במוצאי שבת בשל חשש חילול שבת: "עדיף יותר להעביר את הדלקת המדורות ליום ראשון בשעות אחר הצהריים והערב"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/05/24 16:02 ח באייר התשפד

הרבנים הראשיים בפסק הלכה: אסור לעלות למירון בל"ג בעומר
הדלקה במירון. אילוסטרציה, צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

לקראת ל"ג בעומר, הרבנים הראשיים לישראל יצאו היום (ה') בקריאה משותפת שלא לעלות למירון ולדחות את הדלקת המדורות ליום ראשון. "חובה גמורה לשמוע להנחיות כוחות הביטחון ולא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר", כתבו הרבנים והוסיפו כי בשל חשש לחילול שבת עדיף להדליק מדורות ביום ראשון. "עדיף יותר להעביר את הדלקת המדורות ליום ראשון בשעות אחר הצהריים והערב", כתבו.

מכתבם המלא של הרבנים הראשיים:

ע

ידוע ומפורסם לכל גודל מעלת היום הקדוש ל"ג בעומר, לפי המסורת ביום זה נמסרו סודות תורתנו ע"י התנא האלקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א. ובו ביום עלתה נשמתו הגדולה בסערה ליוצרה. ולכן נהגו להדליק מדורות לכבוד נשמתו, ובפרט במקום גניזת ארון האלוקים באתרא קדישא מירון יע"א.

בימים אלו מתנהלת מערכה קשה בצפון הארץ ובדרומה, שלצערנו גובה מחירים כבדים מאוד, ואנו ממשיכים להעתיר בתפילה ותחינה לשמירה והגנה על כל יושבי עם ישראל. ולאור המצב הביטחוני ומפני הסכנה הכרוכה בכך, הוחלט ע"י גורמי הביטחון שאין לקיים השנה את ההילולה במירון.

אנו קוראים בזאת לאחינו בית ישראל בכל מקום שהם, חמירא סכנתא מאיסורא, יש לקיים ציווי התורה "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" וחובה גמורה לשמוע להנחיות כוחות הביטחון ולא לעלות השנה להר מירון בל"ג בעומר. כמו כן, בכל מקום בו יש חשש סכנה יש לשמוע להוראות כוחות הביטחון ולקיים הדלקה אך ורק במקום בטוח.

בנוסף, הננו לחזור ולהתריע את שהודענו בעבר, מאחר והשנה יחול יום ל"ג לעומר ביום ראשון בשבוע. הניסיון משנים קודמות הוכיח, שכאשר חל ליל ל"ג לעומר במוצאי שבת, נגרם לצערנו לעתים רבות חילול שבת גדול, הן במתכוון והן שלא במתכוון.

אנו פונים לציבור להזהר ולהזהיר גדולים על הקטנים שלא יבואו חלילה לידי חילול שבת ועדיף יותר להעביר את הדלקת המדורות ליום א' בשעות אחר הצהריים והערב, והמדליקים במוצאי שבת, לא להתחיל את ההכנות וההדלקה לפני השעה 21:00.

זכות התנא האלקי תגן ותמליץ טוב בעד עמנו, בתפילה לימי שלוה והשקט, לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון ולהשבת החטופים.