דרגת אלוף הוענקה למזכיר הצבאי החדש של ראש הממשלה: "מחליפים בין שני מצוינים"

המזכיר הצבאי החדש של ראש הממשלה, רומן גופמן, קיבל את דרגות האלוף בטקס בקריה. "רומן נבחר לתפקיד על הנחישות הגדולה שלו, והיכולת לראות תמונה רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 16:00 ח באייר התשפד

דרגת אלוף הוענקה למזכיר הצבאי החדש של ראש הממשלה: "מחליפים בין שני מצוינים"
רומן גופמן בעת הענקת הדרגות, צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף רומן גופמן הועלה לדרגת אלוף היום (ה'), בטקס שנערך במחנה "רבין" (הקריה). הטקס נערך בראשות ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, שר הביטחון, מר יואב גלנט, ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי ובנוכחות חברי פורום מטכ''ל ומשפחתו של האלוף. במעמד הזה מסיים את תפקידו אלוף אבי גיל, בתום קדנציה בת 3 שנים.

גופמן: תפקיד המזכיר הצבאי ודרגת אלוף מהווים עבורי שליחות בעת ייחודית בקורותיה של המדינה

המזכיר הצבאי הנכנס, אלוף רומן גופמן, אמר באירוע: "בהתרגשות ובכבוד, מבקש אני להודות על האמון הרב, ועל האחריות הגדולה אשר הופקדה בידי, על ידי ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. תפקיד המזכיר הצבאי ודרגת אלוף מהווים עבורי שליחות בעת ייחודית בקורותיה של המדינה ואני מקבל אותה ברצון ובענווה".

רומן גופמן

רומן גופמן צילום: דובר צה"ל

המזכיר הצבאי היוצא, אלוף אבי גיל, סיכם: "ימים מורכבים עוברים על המדינה ותושביה. רק אתמול בערב נהרגו חמישה לוחמי צה"ל, לוחמי חטיבת הצנחנים - בית הגידול שלי. כוח מחצבתי. אני מכיר, מקרוב מאוד, את האתגרים המשמעותיים עמם מתמודדים מקבלי ההחלטות, וכמה אומץ נדרש להחליט - לכאן או לכאן. האתגרים הללו, מאז אותו בוקר שבו השתנו חיינו כאומה, כעם, לא ניתן להפריז בעוצמתם, במורכבותם והמתחים הרבים שהם מייצרים לאלה, נוספו ציווים שעלינו להשלים, ומהר ככל הניתן: השבת כלל החטופים, שחלק מבני משפחותיהם הפכו לחלק משמעותי בחיי, הביתה. הבסת חמאס והסרת איומים עתידיים מרצועת עזה. החלשת והסרת אויבנו בזירות השונות. שיקום הנפגעים - בגוף ובנפש. והשבת החיים למסלולם - עד רגב האדמה האחרון".

הרמטכ"ל: "יש לנו זכות להחליף בין שני מצוינים"

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, בירך: "בכל ימיה של מדינת ישראל התפקיד הזה היה חשוב, ובעיקר בימים אלה של מלחמה נוכח אתגרי השעה. יש לנו הזכות להחליף בין שני מצוינים. רומן, נבחרת לתפקיד על הנחישות הגדולה שלך, והיכולת לראות תמונה רחבה, לדעת במה נכון להתמקד וללכת קדימה. אבי, אתה מסיים תפקיד בהצלחה רבה מאוד. הבאת לתפקיד את הרגישות והתבונה שבנית בעשרות שנים של תפקידי פיקוד בצה"ל ביחידות לוחמות, בצורה ראויה מאוד. אני מאחל בהצלחה לשניכם".