שיר חסידי וקביעת מזוזה: נחנך הביתן הישראלי בפסטיבל הסרטים קאן

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, כפיר כהן, ערך טקס קביעת מזוזה בביתן הישראלי ב-"פסטיבל קאן": "גם ברגעים השמחים אנחנו זוכרים ומתפללים. עם ישראל חי וקיים. הביתן הישראלי עומד עם דגל ישראל שמונף בגאווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 15:20 ח באייר התשפד

שיר חסידי וקביעת מזוזה: נחנך הביתן הישראלי בפסטיבל הסרטים קאן
קביעת המזוזה, צילום: משרד התרבות והספורט

הביתן הישראלי בפסטיבל הקולנוע בקאן נחנך בטקס קביעת מזוזה מרגש, במעמד מנכ"ל משרד התרבות והספורט כפיר כהן. לפני שקבע את המזוזה, ביקש כהן לשאת תפילה למען שלומם של החטופות והחטופים, שנמצאים בשבי חמאס, ולמען השבתם.

הוא הזמין את האורחים לשיר עמו את שיר התפילה "אחינו כל בית ישראל", שקורא לקב"ה להציל את כל היהודים שנמצאים בשבי ובצרה. "גם ברגעים השמחים אנחנו זוכרים ומתפללים. עם ישראל חי וקיים, הביתן הישראלי עומד עם דגל ישראל שמונף בגאווה", מסר.

השנה השמינית בה מקים משרד התרבות והספורט ביתן ישראלי

הערב, יתקיים אירוע קבלת פנים בביתן הישראלי שיסמל את פתיחת הביתן. אליו מוזמנים אנשי תעשיית הקולנוע מכל העולם, בהם: מפיקים, במאים ויוצרים. זהו האירוע המרכזי שבמסגרתו נוצרות אינטראקציות שמובילות לשיתופי פעולה בינלאומיים בתחום הקולנוע.

זוהי השנה השמינית שבה מקים משרד התרבות והספורט ביתן ישראלי בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקאן. השנה, הביתן הוקדש לתושבי עוטף עזה, ובו מוצגים סרטים ישראלים של יוצרות ויוצרים ממכללת ספיר בשדרות, במטרה לתת הצצה למציאות הבלתי נתפסת שאותה חוו תושבי העוטף לפני אירועי ה-7/10. בין הסרטים המוקרנים, ניתן למצוא את סרטה של הבימאית מיכל לביא, שגיסה עמרי מירן חטוף בעזה.