העירייה עתרה לבג"ץ: דורשת שכל התושבים יוכרו כנפגעי פעולות איבה

ברקע הפגיעה הקשה שספגה עם פרוץ המלחמה, עיריית אופקים דורשת להצטרף למנהלת תקופה והכרה בכל תושבי העיר כנפגעי פעולות האיבה, עתה היא עותרת לבג"ץ. "ההחלטות עושות עוול עם תושבי אופקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/24 12:12 ח באייר התשפד

העירייה עתרה לבג"ץ: דורשת שכל התושבים יוכרו כנפגעי פעולות איבה
אופקים, הכרה בכל התושבים, צילום: FLASH90,FLASH 90

עיריית אופקים עתרה לבג"צ בדרישה שהמדינה תכיר בכל התושבים כנפגעי פעולות איבה וואת צירופה של העיר למנהלת תקומה וקבלת המענים השונים שמעניקה המנהלת בכל הקשור לתחומי הרווחה, החינוך, התעסוקה גם לתושבי העיר.

"ייאלצו להתמודד כל חייהם עם הטראומה הקשה"

"ב-7 באוקטובר הפכה אופקים ל'קו ראשון' של מדינת ישראל", נכתב בעתירה, "זאת בשעה שהגיעו אליה 18 מחבלים, אשר רצחו בדם קר עשרות תושבים ופצעו עשרות נוספים. אלפים נפגעו בנפשם, וייאלצו להתמודד כל חייהם עם הטראומה הקשה שחוו באירועי האיבה. על אף האמור, מתעקשים משרדי הממשלה השונים בממשלת ישראל להתחפר בקריטריון שרירותי ומפלה" נכתב בעתירה.

עו"ד רינת מסד סמולניק, המייצגת את העירייה הסיברה מדוע עתרהו לבג"ץ: "המענים השלמים והמשמעותיים הוענקו על פי מרחק של 7 ק"מ מעזה. זהו מבחן שנוצר לפני כ-20 שנה בהתאם לאיום הרקטי מהרצועה, אשר ב-7 באוקטובר לא היה רלוונטי".

עיריית אופקים, עתירה לבג"ץ

עיריית אופקים, עתירה לבג"ץ צילום: Yaacov Cohen,Flash90

"ההחלטות שקבעו את ההכרה הרוחבית בתושבים כנפגעי פעולות איבה, כמו גם ההחלטות שקבעו את גדריה של מנהלת תקומה, שבות ועושות עוול עם תושבי העיר אופקים", מוסיפים בעירייה, "ומפלות אותם לרעה למול אחיהם ביישובים האחרים".

בעיריית אופקים ביקשו לקבוע מועד דיון דחוף בעתירה, וזאת נוכח העובדה כי תושבי אופקים זקוקים בחיי היומיום למענים השיקומיים מכוח חוק נפגעי פעולות האיבה, ובמסגרת פעילות מנהלת תקומה.