מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"מטרה הופלה": צה"ל חשף - כך כיפת ברזל מיירטת כטב"מים

ברקע ההסלמה בצפון והשיגור התדיר של הכטבמ"ים, בצה"ל מפרסמים תיעוד מיירוט כלי טיס עוינים על ידי מטוסי קרב ומערכת כיפת ברזל. מערכות ההגנה האוויריות פרוסות ונמצאות בכוננות מתמדת לשם הגנה ב 360 מעלות על שמי המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 16:22 ז באייר התשפד

"מטרה הופלה": צה"ל חשף - כך כיפת ברזל מיירטת כטב"מים
סוללת כיפת ברזל , צילום: דובר צה"ל

המלחמה בצפון: ברקע ההסלמה הנמשכת בצפון והתגברות שיגור הכטב"ים לעבר ישראל, בצה"ל מפרסמים תיעוד מיירוט מטרות אוויריות כחלק ממשימת הגנת השמיים בשבוע האחרון.

תקיפות בלבנון מול חיזבאללה

תקיפות בלבנון מול חיזבאללה, צילום: דובר צה"ל

בהודעה שמסר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו תוך דקות ספורות שני כלי טיס בלתי מאוישים שעשו את דרכם לשטח ישראל מכיוון מזרח. יירוטים אלו מתווספים ליירוטים רבים השבוע של מטרות עוינות שיורטו על ידי מטוסי קרב ומערכות ההגנה האווירית "פטריוט" ו-"כיפת ברזל" במסגרת משימת הגנת השמיים של חיל האוויר.

גבול לבנון. ארכיון

גבול לבנון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

מתחילת הלחימה וכל עת, מטוסי קרב מפטרלים בשמיים ומערכות ההגנה האוויריות פרוסות ונמצאות בכוננות מתמדת לשם הגנה ב 360 מעלות על שמי המדינה.

תיעוד מיירוט הכטב"מים צילום: דובר צה"ל


בנוסף, במהלך הלילה (ג') כלי-טיס של חיל-האוויר תקף וחיסל את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה, במרחב צור. חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה.