מצמרר: יונתן רזאל ביצע את השיר שהלחין הנופל

יוסי הרשקוביץ ז"ל נפל ברצועת עזה בחודש נובמבר האחרון. הזמר והיוצר יונתן רזאל בשיתוף פעולה עם אל"מ גולן ואך, הוציאו שיר שהלחין הרשקוביץ למילים "גם כי אלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/24 12:29 ו באייר התשפד

מצמרר: יונתן רזאל ביצע את השיר שהלחין הנופל
רזאל ואל"מ ואך, צילום: מאיר פבלובסקי

מרגש: הזמר והיוצר יונתן רזאל בביצוע משותף יחד עם אל"מ גולן ואך לשיר 'גם כי אלך' שהלחין יוסי הרשקוביץ ז"ל במהלך הקרבות ברצועת עזה. ביצוע חי מתוך אירוע זיכרון של ארגון 'משפחה אחת' וההסתדרות הציונית העולמית.

יונתן רזאל מספר: "לא זכיתי להכיר את יוסי הרשקוביץ הי"ד בחייו. נחשפתי לדמותו רק לאחר היוודע הבשורה הנוראה בדבר נפילתו. קשה להבין את הגודל ועוצמת הדמות של יוסי. איש חינוך, איש משפחה, חבר אמת, עובד ה', מוסיקאי, לוחם אמיץ ושקט. זכיתי לנגן בשלושים שלו ולפגוש את החברים והמשפחה ולהבין שהוא מסוג האנשים המיוחדים, שעושים הכל מתוך ענווה וצניעות גדולה".

יוסי הרשקוביץ

יוסי הרשקוביץ, צילום: באדיבות המשפחה

"המוזיקה של יוסי הרשקוביץ' היתה חלק מעבודת השם שלו"

"יוסי היה לוי", אומר רזאל, "המוזיקה היתה חלק מעבודת השם והתפילה שלו, ואת השיר 'גם כי אלך' הוא הלחין תוך כדי הקרבות בעומק רצועת עזה, כשהם חוצים את העמק בין רכס השבעים לבית חאנון, כשסביבו פגזים ואש, ופחד מוות בגיא צלמוות. זכות גדולה עבורי בענווה וביראת כבוד להיות שופר לניגון המיוחד הזה". כבוד גדול עבורי היא לבצע את השיר עם אל"מ גולן ואך שלחם עם יוסי בעזה וזכה לשמוע ממנו את השיר בימיו האחרונים ולהעביר אותו אלינו במעין צוואה אחרונה לפני מותו.

שיר של אמונה ואופטימיות גדולה בתוך כל הקושי. בין הכאב הגדול שסובב אותנו, הדמויות האלה הן נקודות אור בחיינו."