מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הבכיר הרפובליקני רמז: שישראל תטיל פצצת אטום על עזה | צפו

הסנאטור לינדזי גרהאם רמז במהלך ראיון ל-NBC כי ישראל צריכה לנקוט בכל אמצעי כדי לסיים את המלחמה עם עזה - כולל פצצת אטום: "ארה"ב הטילה שתי פצצות על הירושימה ונגאסקי - אני חושב שזה היה בסדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/24 10:16 ה באייר התשפד

הבכיר הרפובליקני רמז: שישראל תטיל פצצת אטום על עזה | צפו
הסנאטור לינדזי גראם, צילום: צילום מסך

בעוד שבישראל מתלבטים כיצד להתמודד עיכוב משלוחי הנשק מצד ארצות הברית, האמריקנים מתמודדים עם מחאה מבית על המהלך. בראיון לרשת NBC הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם זעם על ההחלטה למנוע העברת נשק לישראל וטען כי ישראל צריכה לנקוט בכל אמצעי שברשותה כדי לסיים את המלחמה עם עם עזה. "האם זה היה בסדר שארה"ב תטיל פצצות אטום על הירושימה ונגאסקי כדי לסיים מלחמה שהיוותה איום קיומי מבחינתה?" תהה לינדזי בפני המגישה.

"ישראל - תעשי כל מה שאת צריכה כדי לשרוד כמדינה יהודית"

הסנאטור הרפובליקני השיב מייד: "אני חושב שזה היה בסדר. ישראל - תעשי כל מה שאת צריכה כדי לשרוד כמדינה יהודית. כל מה שאת צריכה לעשות". המראיינת טענה בתגובה כי הטכנולוגיה השתנה מאז אך גרהאם לא נשאר חייב: "הבכירים הצבאיים האלה שאת מדברת עליהם - חרטטנים".

ביידן החליט לעצור משלוחי נשק לישראל

כזכור, המתח בין ארה"ב לישראל הגיע לשיאו בסוף השבוע שעבר לאחר שממשל ביידן החליט לעצור משלוחי נשק שהיו אמורים לנחות בישראל. המשלוחים כללו משלוח ראשון של 1,800 פצצות של כ-900 ק"ג ועוד משלוח של 1,700 פצצות קטנות יותר במשקל של 225 ק"ג. עוד דווח בוול סטריט ג'ורנל, כי ארה"ב עצרה משלוח ערכות JDAM שנותנות ל"פצצות טיפשות" יכולת דיוק וכן משלוח נוסף של פצצות מסוג SDB.

נתניהו: אם צריך נילחם בציפורניים

ראש הממשלה נתניהו השיב להחלטתו של ביידן והבהיר כי ישראל תיכנס לרפיח גם ללא סיוע אמריקני. "אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים" אמר ראש הממשלה. "לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת ה' יחד ננצח".