מצמרר: משפחתו של הנופל הוציאה שיר שהקליט בקולו שלו

סרן אמתי גרנות ז"ל נפל בקרב עם חיזבאללה באמצע חודש אוקטובר, ומשפחתו הוציאה היום שיר שהקליט בקולו לפני כארבע שנים. "הקול הצלול והברור - על עם ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 17:29 ד באייר התשפד

מצמרר: משפחתו של הנופל הוציאה שיר שהקליט בקולו שלו
אמתי גרנות ז"ל, צילום: דובר צה"ל

סרן אמתי צבי גרנות ז"ל, נהרג ב-15 באוקטובר (ל' תשרי) בקרב עם חיזבאללה, בשבוע הראשון של המלחמה. בקרב בו נפל אמתי חיסלו הוא וצוות הטנק שלו מחבלים רבים. בסופו של הקרב, אמתי נפגע מטיל שנורא ממרחק. לפני 4 שנים אמתי נכנס לאולפן, והקליט בקולו את השיר "נגמר" של עידן עמדי, שמאוד מאוד אהב. לאחר נפילתו של אמתי, אחיו מצא את ההקלטה ויחד עם חבר הוסיפו כלי נגינה ועיבוד.

אביו, הרב תמיר גרנות, ראש ישיבת אורות שאול בתל אביב מספר "אמתי היה נער ובחור עדין נפש אציל ואמיתי. עם קול שמימי. הוא אהב לשיר, אהב לנגן ואהבנו כולנו לשיר יחד איתו".



"ניתן לשמוע את השירה הנפלאה של אמתי, כשהוא שר את השיר הנפלא של עידן", אומר הרב גרנות, "כאן מתחברת גבורת הלוחמים שלנו, עידן עמדי מצד אחד, הקול הצלול והברור שהוא משמיע - על עם ישראל, על הכוחות שלו, על הגבורה שלו, על האחדות שלו; והשירה של אמתי והגבורה שלו, מסירות הנפש שלו בשביל עם ישראל".

עידן עמדי

עידן עמדי, צילום: Miriam Alster,Flash90

"כמה גיבורים יש במדינה"

"עידן כתב בשיר 'כמה גיבורים יש במדינה'. כמה גיבורים יש במדינה באמת, כמה גיבורים יש במדינה.
והגיבורים שלנו במילותיו של עידן, משיבים 'באהבה'. הגבורה שלהם היא באהבה. הם מפיצים אהבה, מפיצים אור של אהבה. זה האור שאמתי הפיץ וזה האור שאנחנו רוצים להפיץ לקראת יום הזיכרון.
אנחנו שולחים את השיר הזה עם תפילה. שבאמת הסבל יגמר. המלחמה תיגמר. מתוך ניצחון מתוך תקומת ישראל מתוך השבת החטופים שנוכל להגיד - נגמר, אנחנו בתקופה אחרת בעידן של שלום".

לסיום קורא הרב גרנות לעם ישראל כולו "ובינתיים, ליום הזיכרון הקרוב, אנחנו קוראים לכולם ללכת לבתי העלמין. לחלקות שבהן נמצאים גיבורי ישראל ולהיות איתם, לעמוד ליד המשפחות, להתפלל איתן, לשיר איתן. החלקות הללו הן חלקות של גדולי ישראל קדושי ישראל. כולם גיבורים כולם קדושים כולם אהובים. הם התמצית של עם ישראל. יחד עם הפצועים, הלוחמים – כולם יחד."