אחרי שסגרו את המשרדים: ההצעה של השר ארבל שתגרום לאונר"א לשלם מיליונים

לאחר שהודיעו כי הם סוגרים את משרדיהם בירושלים, שלח שר הפנים מכתב לראש העיר ירושלים והציע להתחיל לחייב את הארגון בתשלום ארנונה מאחר והמתחם כבר לא משמש ארגון רשמי של האו"ם. השר ארבל: "אין מניעה לבחון מחדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 13:40 ד באייר התשפד

אחרי שסגרו את המשרדים: ההצעה של השר ארבל שתגרום לאונר"א לשלם מיליונים
משרדי אונר"א, יתחילו לשלם ארנונא?, צילום: Arie Leib Abrams,Flash90

ביום שישי האחרון הודיע מנכ"ל ארגון אונר"א על סגירת המשרדים בירושלים עד שמדינת ישראל תספק אבטחה "תקינה" למקום, זאת לאחר שורת הפגנות סוערות אל מול משרדי הארגון. עתה מציע שר הפנים משה ארבל לגבות מהארגון את תשלומי הארנונה הגבוהים על המתחם שבבעלותם בירושלים מאחר ועתה הוא אינו משמש ארגון רשמי של האו"ם.

כבר אינו מתחם של האו"ם ולכן אינו זכאי לפטור מתשלום

מוסדות האו"ם זכאים לפטור ממיסים וארנונה במדינות בהן הם פועלים וכך היה גם אונר"א. במכתב ששלח שר הפנים בשבוע שעבר לראש העיר ירושלים משה ליאון הוא מציע לגבות עתה את התשלומים מהארגון. לאונר"א מתחם רחב מימדים בגבעת התחמושת בירושלים, מתחם שתשלום הארנונה עליו גבוה מאוד.

המכתב ששלח ארבל למשה ליאון

המכתב ששלח ארבל למשה ליאון צילום: ללא

"אין מניעה לבחון מחדש את ההחלטה לפטורו מתשלום ארנונה"

במכתב עצמו כותב ארבל: "בעשרות השנים האחרונות הסוכנות השקיעה משאבים רבים בתדלוק הסכסוך והגברת השנאה והאנטישמיות בחברה הפלסטינית". בהמשך הוא מוסיף: "אציע כי תורה לייעוץ המשפטי של עיריית ירושלים לבחון את האפשרות לחייב את המתחם בתשלום ארנונה. נוכח שינוי השימוש במבנה אין מניעה לבחון מחדש את ההחלטה לפטורו מתשלום ארנונה" כך כתב ארבל.