רגע לפני השידור: הדרישה השערורייתית שמארגני האירוויזיון דרשו מהישראלים

דקות לפני שנציגת ישראל עלתה לשידור בגמר האירוויזיון לחלק את הניקוד של צוות השיפוט הישראלי, התקבלה דרישה מאיגוד השידור האירופאי שתעלה ללא סיכת החטופים שתכננה לענוד. בתאגיד חששו מסנקציות בשידור והחליטו לעלות ללא הסיכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 10:39 ד באייר התשפד

רגע לפני השידור: הדרישה השערורייתית שמארגני האירוויזיון דרשו מהישראלים
אלקולומברה ללא סיכן החטופים, צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי (EBU)

בגמר האירוויזיון שנערך אמש (שבת) הגיעה נציגת ישראל עדן גולן למקום החמישי והמכובד, זאת ברקע ההתנכלויות והאיומים מהם סבלה המשלחת הישראלית. התחרות השנה מגיעה ברקע המלחמה בישראל ועוד לפני התחרות, נאלצה ישראל לשנות את השיר פעמיים וזאת בשל דרישת המארגנים שלא להזכיר בשום צורה את המלחמה בעזה והמצב הפוליטי.

האירופאים סירבו - נציגת ישראל נאלצה להוריד את סיכת החטופים

הדקדקנות של איגוד השידור האירופאי נגעה גם בפרטים הקטנים שכללו את השמלה שתלבש הזמרת הישראלית וכן מחוות שתוכננו מצד ישראל. למרות כל אלה, בתאגיד תכננו שנציגת ישראל להענקת הניקוד, שדרנית הרדיו מאיה אלקולומברה, תופיה בשידור כשעל דש בגדה תענוד את סיכת החטופים הצהובה, אלא שגם למחווה הזאת סירבו האירופאים, כך על פי העיתונאי רן בוקר.

דקות לפני השידור החי כבר הייתה אלקולומברה מוכנה עם הסיכה, אלא שאז התקבלה דרישה מצד האיגוד האירופאי להסיר את הסיכה. בתאגיד הישראלי חששו מסנקציות והחליטו שהישראלית תעלה לשידור ללא הסיכה וכך אכן היה.

עדן גולן, כבשה את הקהל

עדן גולן, כבשה את הקהל, צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי (EBU)

הפרובוקציות של המשלחות האנטי ישראליות

נזכיר כי למרות האיסור של התאגיד האירופאי על הצגת סממנים פוליטיים היו מי שדווקא הציגו סמלים אנטי ישראליים כמו הזמר אריק סעדה השבדי שעלה בחצי הגמר עם כאפיה על ידו. גם בגמר עצמו הציגה המשלחת האירית האנטי ישראלית את האבטיח, הסמל הפלסטיני המפורסם וזאת בניגוד להנחיות, מה שלא עזר לנציגתה לעקוף את גולן.