העולם אהב את עדן: אלה 15 המדינות בהן הקהל העניק לישראל את הציון הגבוה ביותר

נציגת ישראל לאירוויזיון סיימה במקום ה-5 וזאת לאחר שקיבלה כתף קרה משופטי המדינות שהעניקו לה ניקוד מינימלי. דווקא הקהל באירופה ובעולם אהב את הביצוע הישראלי והעניק לו את הציון הגבוהה ביותר בתחרות. ב-15 מדינות קיבלה עדן גולן את הניקוד המקסימלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/05/24 08:53 ד באייר התשפד

העולם אהב את עדן: אלה 15 המדינות בהן הקהל העניק לישראל את הציון הגבוה ביותר
עדן גולן, כבשה את הקהל, צילום: באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי (EBU)

האירוויזיון במאלמו שבדיה הגיע הלילה (א') לסיומו עם זכייתה של שוויץ במקום הראשון. נציגת ישראל עדן גולן טרפה את הבמה עם ביצוע מצויין שהגיע לבסוף למקום החמישי והמכובד. אך הסיפור מאחורי המיקום הישראלי הוא הפער העצום בין הצבעות השופטים במדינות שהעניקו לישראל ניקוד נמוך ביותר אל מול אהבת הקהל שהעניק לעדן את הניקוד הרב ביותר מבין כל המדינות - 323 נקודות אל מול 52 בלבד שקיבלה מהשופטים הרשמיים של המדינות.

15 המדינות שהעניקו לישראל את הניקוד הגבוהה ביותר

בדומה להצבעת השופטים, הקהל בכל מדינה יכול להעניק לכל מתמודד ניקוד שנע בין נקודה לשתיים עשר נקודות (דוז פואה) וב-15 מדינות העניק הקהל לישראל את הניקוד המירבי, יותר מכל מדינה אחרת. המדינות שהעניקו את הציון הגבוה לישראל: סן מרינו, שוודיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, בריטניה, פינלנד, ספרד, שוויץ, אוסטרליה, גרמניה, בלגיה, צרפת והצבעת שאר העולם.

שוויץ לדוגמא לא נתנה לישראל ולו נקודה אחת בהצבעת השופטים, אך כשפורסמו הצבעות הקהל במדינה התגלה כי ישראל קיבלה מהשווייצרים את ניקוד השיא - 12 נקודות. מדינות נוספות שלא העניקו לישראל נקודה בהצבעות השפוטים והקהל העניק ניקוד מירבי: סן מרינו, שבדיה, בריטניה, ספרד,, איטליה, פורטוגל ופינלנד.

עדן גולן

עדן גולן, מקום 5.צילום: רן יחזקאל, עיצוב גרפי: שיין הורוביץ

גם במדינות עויינות: הקהל הצביע לעדן גולן

בנוסף, הקהל בשבע מדינות העניקו לישראל ניקוד גבוה של 10 נקודות: קפריסין, אלבניה, אוסטריה, צ'כיה, אירלנד וסלובניה. מדינות נוספות שהעניקו ניקוד לעדן גולן היו: פולין, סרביה, אזרבייג'אן, יוון, ליטא, דנמרק, איסלנד ולטביה.

עדן גולן כבשה את במת האירוויזיון באירופה - שוויץ ניצחה

כזכור, גולן כמעט ולא השתתפה השנה בתחרות כשבאיגוד השידור האירופי ביקשו לפסול את השיר "October Rain" שנשלח בהתחלה, עד שהוחלף ל"Hurricane" וקיבל את האישור. בדרך נאלצה גולן להתמודד גם עם הפגנות פרו פלסטיניות מחוץ לאולם במאלמו, התנכרות מצד משלחות אחרות ושאלות נוקבות במסיבות העיתונאים, אך כל אלו לא מנעו מהנציגה הצעירה לעשות לנו כבוד גדול.