מרגש: החיילת אורי מגידיש ששוחררה משבי חמאס תדליק משואה ביום העצמאות

כחצי שנה לאחר ששוחררה משבי חמאס במבצע נועז של צה"ל, החיילת אורי מגידיש נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות. מגידיש כזכור, חולצה מדירת שוביה בעזה כחודש לאחר השבעה באוקטובר במבצע נועז של כמה יחידות מובחרות בצה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 14:44 כז בניסן התשפד

מרגש: החיילת אורי מגידיש ששוחררה משבי חמאס תדליק משואה ביום העצמאות
אורי מגידיש, צילום: דובר צה"ל

מדינה שלמה התרגשה כאשר דובר צה"ל הודיע על שחרורה של התצפיתנית אורי מגידיש לאחר שלושה שבועות בשבי החמאס במהלך פעולה קרקעית. היום (א') פורסם כי מגידיש תהייה בין מדליקי המשואות בטקס יום העצמאות הקרוב.

מגידיש הוחזקה במבנה מגורים במחנה שאטי

שבוע לאחר שחרורה, נחשף כי מגידיש הוחזקה במבנה מגורים במחנה הפליטים שאטי ולא במנהרה. לפי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, בפעולה הצבאית חוסלו שני מחבלים והכניסה הקרקעית שהחלה בטרם חילוצה הקלה על פעילות הכוחות.

אורי מגידיש

אורי מגידיש לאחר שחרורה. צילום: דובר צה"ל

"התקשרו מהצבא ואמרו שיש בשורות טובות"

בעבר שיחזרה אמא של מגידיש את הרגעים בהם נודע דבר שחרורה: "יום שני, 05:12 בבוקר, עניתי לטלפון.'בוקר טוב, מדברים מהצבא. יש לנו בשורות טובות, תפתחי לנו את הדלת. אז אני רואה מולי את תא"ל עדנה איליה, קריית־גתית, ראש חטיבת הנפגעים בצה"ל, שאמרה לה :'אורי בידינו'. ארזתי לה תיק: מכנסיים וחולצה שהיא הכי חורשת עליהם, בגדים תחתונים, בושם ונעליים חדשות שקנתה ואפילו לא ראתה, כי המשלוח הגיע בזמן שהייתה בבסיס".

אחרי שעה הן נפגשו במיון בבית החולים סורוקה."בדרך לשם העלו את אורי על הקו. דיברנו, בכינו, כולם צעקו במכונית, ובזמן הזה אני התעקשתי: 'עד שאני לא רואה את הילדה שלי מולי, מרגישה אותה, אני לא מאמינה'. נפגשנו אחרי שהיא עברה בדיקות. התחבקנו והתנשקנו, ואורי לחשה לי: 'אמא, אני מסריחה'. לא היה אכפת לי". אחר כך המשפחה המשיכה עם אורי ליממה במתקן של השב"כ, שם נפגשו עם הרמטכ"ל.