מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מהמאחז לטקס המשואות: זה המתיישב שנבחר להשיא משואה

אליה אביחי מהמאחז חוות יאיר שבשומרון נבחר להדליק משואה ביום העצמאות לאחר שקפץ להציל חיים בקיבוץ רעים יחד עם 9 מחבריו מחוות יאיר ויישובי השומרון בבוקר ה-7 באוקטובר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/24 13:24 כה בניסן התשפד

מהמאחז לטקס המשואות: זה המתיישב שנבחר להשיא משואה
טקס המשואות בהר הרצל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מרגש: אליה אביחי מ"המאחז" חוות יאיר שבשומרון נבחר להדליק השנה משואה בטקס יום העצמאות, זאת לאחר שיצא להציל חיים בקיבוץ רעים יחד עם 9 מחבריו מחוות יאיר וישובי השומרון בבוקר ה-7 באוקטובר. את המשואה ישיא אביחי בערב יום העצמאות יחד עם 3 חברי כתות כוננות נוספים מרחבי הארץ.

יצא ביוזמתו לעוטף עזה ונלחם כתף אל כתף עם חברו שנפל בקרב

אביחי, אב ל 5, שעובד בפרקליטות המדינה, שמע בבוקר שמחת תורה על הקרבות העזים, לקח נשק וקפץ מבלי שנקרא, יחד עם 9 מחבריו מחוות יאיר וישובי השומרון, ויצא להציל חיים. אביחי יצא בין השאר גם יחד עם חברו מוטי שמיר תושב חוות יאיר, שנהרג בעת הקרבות, כאשר נלחמו כתף אל כתף כדי להציל את תושבי קיבוץ רעים שבדרום. מוטי שמיר הי"ד הותיר אחריו אשה בהריון וילד בן 4.

"הסיפור האישי שלי הוא שולי לחלוטין. עשיתי את מה שכל אחד אחר היה עושה"

אביחי התרגש עם קבלת ההודעה והשיב בפשטות - עשיתי את מה שכל אחד אחר היה עושה. "הדלקת המשואה היא בשם כל מי שקפצו ולחמו הן בשמחת תורה והן בתקופה שלאחר מכן וגם ברגעים אלו. הסיפור האישי שלי הוא שולי לחלוטין. עשיתי את מה שכל אחד אחר היה עושה. אני ומוטי שמיר חונכנו שנינו בחטיבת גולני וכאשר יש סכנה לאזרחים, לאחים שלנו, אנחנו נעשה הכל כדי להציל אותם. יצאנו יחד לחמנו יחד. המשואה הזו היא שלו".

"בהישמע על התופת בדרום יצאו ללא היסוס ומבלי שנקראו על ידי הצבא"

רויטל שמיר אלמנתו של מוטי שמיר ושכנתו של אליה בירכה בהתרגשות: "אליה לחם בגבורה יחד עם בעלי רס"ן מוטי שמיר בקיבוץ רעים. אליה ומוטי שניהם רעים האהובים, חברים עוד מימי השירות המשותף בגולני ואף התגוררו יחד בישוב חוות יאיר. שניהם התנדבו בכיתת הכוננות בישוב ובבוקרו של שמחת תורה בהישמע על התופת בדרום יצאו ללא היסוס ומבלי שנקראו על ידי הצבא. שניהם חברו יחד בקריאת "הנני" ולחמו כתף אל כתף עם עוד חברים בקיבוץ רעים ששמו מאפיין את הרעות שלהם. אליה אביחי נפצע בקרב בו מוטי נהרג וממשיך ומלווה את משפחתנו".