מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בגלל קריקטורה: העלון הסרוג ידפיס מחדש את העיתון

בעקבות סערת הקריקטורה נגד נשיאת העליון בדימוס אסתר חיות, עלון שביעי הודפס מחדש ללא הקריקטורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 17:03 כג בטבת התשפד

בגלל קריקטורה: העלון הסרוג ידפיס מחדש את העיתון
הקריקטורה שעוררה סערה. חיות דורכת על חייל, צילום: אור רייכרט, שביעי

אחרי סערת הקריקטורה של אור רייכרט, בו נראת אסתר חיות מניפה דגל בג"ץ מעל חייל, בעלון שביעי הוחלט להדפיס את עלוני השבת מחדש ללא הקריקטורה המבזה. המהלך מגיע לאחר שבהנהלת בתי המשפט יצאו הבוקר במהלך נגד העיתון והיועץ המשפטי של ההנהלה, ברק לייזר, שלח מכתב למוציא לאור, עורך העיתון ומאייר הקריקטורה ודרש מהם להסיר אותה. "מדובר בפרסום חמור העולה כדי חשד להסתה לאלימות. בנוסף, יש בפרסום האמור כדי להקים חשד לזילות בית משפט", כתב לייזר במכתב.

"החלטנו לפנים משורת הדין להסיר את הקריקטורה מכל המדיות שברשותנו"

בעלון שביעי הגיבו לאיום של לייזר והשיבו: "בשעה שילדינו מסכנים את חייהם מאז צהרי יום 07.10.2023 במלחמה נגד אויבנו. אין לנו זמן עודף על חרדתנו להם, ולא רצון להיכנס למלחמות אחים מיותרות, להבדיל מאחרים". בעקבות כך הודיעו בשביעי: "החלטנו לפנים משורת הדין ולאור בקשתך להסיר הקריקטורה הנדונה מכל המדיות שברשותנו לרבות העיתון שהודפס כבר".

שביעי: "אנחנו לא מצנזרים ולא ממשטרים את כותבינו"

עם זאת בעלון תקפו את לייזר: "מכתבך מתעלם מחופש הדיבור וחופש המחאה. אם היה כדבריך - היית מפרט מהם הדברים האלה. כמקובל בעיתונות חופשית, אנחנו לא מצנזרים ולא ממשטרים את כותבינו, להערכתנו הקריקטורה עומדת במסגרת כללי חופש הביטוי ובמסגרת האומנותית המוענקת לקריקטוריסט. פנייתך מהווה השתקה ופגיעה חמורה בחופש העיתונות".


להורדת הקובץ