בקרוב אצלכם: הפוד-טראק של סבא וסבתא למען החיילים

דיירים ממגדלי הים התיכון פתחו פוד-טראק למען חיילים מיחידות מובחרות בחזית הלחימה בעוטף עזה, והכינו עבורם מגוון מאכלים שאפשר למצוא רק בבית של סבא וסבתא

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 10:24 כב בטבת התשפד

בקרוב אצלכם: הפוד-טראק של סבא וסבתא למען החיילים
הפוד טראק, צילום: גלעד קוולרציק

במסגרת המיזם המרגש של בני הגיל השלישי "פוד-טראק של סבא וסבתא", התארגנו כ-20 בני גיל שלישי נלהבים ממגדלי הים התיכון בת ים ונורדיה, והכינו מאכלים ביתיים עבור חיילים מיחידות מובחרות בשטחי כינוס בעוטף עזה. מטרתם של המשתתפים הייתה לשמח ולהעניק עבור החיילים אוכל חם וביתי, שכן הם לא היו תקופה ארוכה בבית.

בני הגיל השלישי תכננו והוציאו לפועל את כל התוכנית, החל מבישול מקדים של האוכל, להכנת חולצות בצבע חאקי וסינרים במיוחד עבור המאורע. הדיירים הכינו כ-180 ארוחות חמות ומנחמות עבור החיילים. כל דייר הכין את המנה שהוא הכי אוהב לבשל עבור משפחתו, החל מקציצות בקר, נתחי אסדו בבישול ארוך, מנות אורז שונות, שלל תבשילים ביתיים עם ריח של בית, מבחר פשטידות, מרקים, ועד מאפים, עוגות ועוגיות.

הפוד-טראק הוצב בשטח הכינוס של החיילים, בו משרתים בו גם חיילי מילואים וגם סדיר. הדיירים תפעלו את כל האירוע, מסידור השולחנות והכיסאות לכבודם ועד סידור הסכום הכוסות, פרסו את הקינוחים וכמובן הגישו בחדווה את האוכל לדיירים ע"פ בקשתם. בני הגיל השלישי התרגשו לפגוש את החיילים ולראות כיצד הם נהנים מהמטעמים שהכינו, ויותר מכל רצו- להביע הכרת תודה על כך שהם מגינים על המולדת.

הפוד טראק

הפוד טראק צילום: גלעד קוולרציק

הדיירים חילקו יותר מסתם אוכל, הם חלקו רגעים של אחווה- אחד מרגעי השיא של האירוע היה כאשר החיילים והדיירים התאחדו לשירה משותפת ויצרו אווירה מרגשת שהרימה את המורל בשני הצדדים. שוש צ'חנוסבקי דיירת ממגדלי הים התיכון נורדיה מספרת: "רכזת התרבות שלנו העלתה את הרעיון הנפלא הזה, שנכין אוכל לחיילים. נסענו עד לעוטף עזה, והיה ממש מרגש, החיילים אכלו ושמחו לאכול אוכל של בית, שהם לא אוכלים לעיתים קרובות". ארלט גזבר, דיירת במגדלי הים התיכון בת-ים הוסיפה: "הם אהבו מאוד את האוכל, חיילים מקסימים, ממש יהלומים, הם היו כל כל מנומסים, והודו לנו, היה לי תענוג גדול לבשל להם ועוד יותר כיף לראות אותם אוכלים ונהנים".