מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל בגבול צפון: "לא נחזיר את התושבים ללא בטחון"

אחרי אזעקות צבע אדום בקריית שמונה, הרמטכ"ל הגיע לגזרה | יורט כטב"מ איראני שנשלח מעיראק | סגן ירון אלעזר צ'יטיז, סמ"ר איתי בוטון וסמ"ר אפרים יכמן נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה אמש | צה"ל תוקף במרכז עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/23 06:15 טו בטבת התשפד | עודכן בתאריך 27/12/23 19:08

הרמטכ"ל בגבול צפון: "לא נחזיר את התושבים ללא בטחון"
הרמטכ"ל ומפקד פיקוד צפון אורי גורדין, צילום: דובר צהל

20:20 | דובר צה"ל: "הכוחות חשפו שלושה פירים, כשאחד מהם יוצא מתוך בית ספר. התוואי כלל דלתות הדף ואמצעי לחימה רבים. ישנם חומרים מודיעיניים שמצאנו. התשתית הושמדה ביסודיות בתחילת השבוע". עוד אמר, "בצפון מנהלים לחימה מאז תחילת המלחמה, יש שם תגובה לפעילות הטרור של חיזבאללה, שמשלם מחיר כבד".

19:00 | הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ואישור תוכניות בפיקוד הצפון: "המשימה הראשונה שלנו היא להחזיר תושבים בבטחון, וזה ייקח זמן. אישרנו היום מגוון תכניות להמשך, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להתקפה באם נדרש לכך. צה"ל ובתוכו פיקוד הצפון נמצאים במוכנות מאד גבוהה. עד כה המערכה כאן מנוהלת בצורה נכונה וקפדנית, וכך זה צריך להמשך. לא נחזיר את התושבים ללא בטחון ותחושת בטחון".

16:30 | המשטרה מטפלת כעת במספר זירות נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה. לא ידוע על נפגעים. מטוסי קרב של חיל האוויר השלימו תקיפה ממוקדת של מטרות טרור בשטח לבנון. במסגרת התקיפה, הושמדו מספר תשתיות טרור לצד אתרים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, זוהו שלושה כלי טיס עוינים שחצו מלבנון ונפלו במרחב הר דב, האירוע הסתיים.

יצא לחופש מעזה: וירה בחדר מתוך סיוט

13:00 | השלכות הלחימה: לוחם צנחנים יצא להפוגה מהלחימה בעזה ושהה בכפר הנופש הצבאי באשקלון. במהלך הלילה הלוחם התעורר בבהלה, ופתח באש בחדר מנשקו האישי. מספר לוחמים שהיו בחדר נפגעו קל מרסיסי הירי. הלוחם הועבר לטיפול וליווי של גורמי רפואה.

10:15 | אזעקות צבע אדום נשמעו בראש הנקרה שבגבול לבנון במערב הגליל. על פי הדיווחים מדובר במטח כבד של מעל 15 רקטות, כשיורטו לפחות שישה מהשיגורים. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. כמו כן, במהלך הלילה מטוס קרב של חיל האוויר תקף אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, בשעות הבוקר כוחות צה"ל תקפו מרחבים נוספים בשטח לבנון.

כטב"מ איראני יורט מעל שמי לבנון

9:15 | על רקע חיסול הבכיר במשמרות המהפכה ואיומי איראן בנקמה, הבוקר (ד') הותר לפרסום כי ככל הנראה המיליציות האיראניות שיגרו כטב"מ מעיראק בתקופה האחרונה. כלי הטיס יורט מעל שמי ביירות שבלבנון, ועל פי ההערכות עשה את דרכו לעבר אסדת הנפט כריש שבים התיכון, כך מדווח דורון קדוש.

שלושה לוחמי גבעתי נפלו בקרבות

6:00 | צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמים שנפלו בקרבות: סגן ירון אליעזר צ’יטיז, בן 23, מרעננה, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה, סמ"ר איתי בוטון, בן 20, מפתח תקווה, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה. וסמ"ר אפרים יכמן, בן 21, מנווה דניאל, לוחם בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

סמ"ר איתי בוטון, סגן ירון צ

סמ"ר איתי בוטון, סגן ירון צ'יטיז וסמ"ר אפרים יכמן ז"ל, צילום: דובר צה"ל

חוליית מחבלים הותקפה מהאוויר בנור א-שמס

במהלך פעילות של לוחמי צה"ל במחנה הפליטים נור א-שמס, סמוך לטול כרם, חוליית מחבלים שהשליכה מטענים אל עבר הלוחמים הותקפה מהאוויר על ידי מל"ט. על פי ההערכות לפחות שישה פלשתינים נהרגו במבצע. הכוחות חשפו והשמידו מטענים מתחת ובצידי הכבישים שנועדו לפגיעה בכוחותינו, עצרו שלושה מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וכספי טרור.

חיסול מחבלים מהאוויר במרחב ש'גאעיה

במסגרת הפעילות הקרקעית של לוחמי צוות קרב חטיבת יפתח (11) במרחב שג'עייה, זיהו הלוחמים מחבלים עוברים בין מבנים בתוך מרחב לחימה של ארגון הטרור חמאס, ממנו בוצע ירי לעבר כוחותינו. בשיתוף פעולה עם מכלול האש והמודיעין, הכווינו הכוחות כלי טיס של חיל האוויר שתקפו וחיסלו את המחבלים. התקיפה הביאה לפיצוצי משנה נוספים המעידים על כך שהמרחב היה ממולכד, במטרה לפגוע בלוחמי צה"ל.

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 261 (בה"ד 1) זיהו שני מחבלים שנכנסו לתוך רכב. הרכב ובו המחבלים הגיע למבנה המוכר כמחסן אמצעי לחימה, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים, מטוס קרב של חיל האוויר תקף את מחסן אמצעי הלחימה.

צה"ל בעזה

צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל