המג"ד לא רצה להוציא את חייליו הביתה: "סכנה ממשית להמשך הלחימה"

יואב זיתון סיפר על מפקד גדוד שפגש וביקש לא להוציא את חייליו הביתה עד סוף הלחימה מפחד שיחשפו לאווירה בארץ: "בבית הם ייחשפו לכל הטינופים וההשנאות שמתחילים לחזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/23 21:58 יא בטבת התשפד

המג"ד לא רצה להוציא את חייליו הביתה: "סכנה ממשית להמשך הלחימה"
לוחמים, עזה, צילום: דובר צה"ל

יואב זיתון, הכתב הצבאי של ynet, שיתף בסיפור על מפקד גדוד שפגש והפתיע אותו כשהצהיר כי הוא לא רוצה שלוחמיו יצאו הביתה ויחשפו לתקשורת ולאווירה בארץ, כשלטענתו המצב רעיל ויכול לפגוע משמעותית באחדות הלוחמים.

"זו סכנה ממשית להמשך הלחימה אם ייחשפו למה שיקרה בארץ"

"בכניסה השנייה לעזה מג"ד אמר לי שהוא לא רוצה להוציא את לוחמיו הביתה, בשום אופן, לכל אורך המלחמה", שיתף זיתון. "'מקסימום לבא"ח בריענונים, שההורים יבואו לשעה וזהו'. חשבתי שהוא סתם קצין קשוח, אבל אז הוא הסביר: 'בבית הם ייחשפו לכל הטינופים והגידופים וההשנאות שמתחילים לחזור'".

הקצין המשיך, "ואיך אקבלם אחרי זה בעזה? מתווכחים? רבים? לא מפוקסים במשימה? היום בני 19 הם בוגרים, דעתניים, זה לא פקודות עבור. זו סכנה ממשית להמשך הלחימה אם ייחשפו למה שיקרה בארץ וחשבנו שנעלם ב-7.10'".

"פתחתי לראשונה מזה חודשיים אינטרנט, הכל שחור"

זיתון המשיך וסיפר על מפקד אחר שסיפר לו על החוויה של לקרוא חדשות לראשונה מזה חודשיים: "שלשום אמר לי מפק"צ סדיר שיצא הביתה אחרי חודשיים בעזה: 'הייתי בטוח שישראל תיראה אחרת, מאוחדת. פתחתי לראשונה מזה חודשיים אינטרנט, חדשות, רשתות, הכל שחור. שוב אותה שנאת אחים. מדכא'".