נתנאל ז"ל ובת זוגו הדס עמדו להתארס: "אין מי שיחבק אותי"

אלפים ליוו למנוחת עולמים את סרן נתנאל סילבר מפקד ביחידת יהל"ם ובוגר ישיבת ההסדר בבית שאן שנפל בקרבות ברצועת עזה, בת זוגו ספדה בכאב: "33 שנה חיכיתי שתבוא, ועכשיו הלכת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/23 14:30 ז בטבת התשפד

נתנאל ז"ל ובת זוגו הדס עמדו להתארס: "אין מי שיחבק אותי"
סרן (במיל') נתנאל סילברג ז"ל, צילום: דובר צה"ל

סרן נתנאל סילבר מנעמה היה מפקד ביחידת יהל"ם שנפל בקרבות אמש (ב') בצפון רצועת עזה. סילבר בן ה-33 נטמן היום בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר עציון. הוא ובת זוגו הדס תכננו להתארס מיד לאחר המלחמה.

בת זוגו ספדה: "אלוהים קרע את החיבוקים שלך ממני. אני אוהבת אותך, לעולם לא אהבתי ככה, 33 שנה חיכיתי שתבוא, ועכשיו הלכת ואין מי שיחבק אותי ככה. אני בהיסטריה ואתה לא פה להגיד לי שאני מגזימה. כל המתים הם תמיד הכי יפים והכי טובים והכי אמיצים, אבל באמת שאתה היית הכי. הכי טוב אבל גם הכי צנוע, ואני כל כך אוהבת אותך".

מתוך הלוויה של נתנאל

מתוך הלוויה של נתנאל צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

מפקדו של נתנאל: "רציתי אותך לידי אבל התעקשת להיכנס"

גם דב סילברג, אביו של נתנאל ספד: "איזו גאווה גדולה חשתי כלפיך וכלפי האחים שלך, כשיצאת בשבת ההיא ללא צו גיוס ביד. ביקשתי שתשמור על עצמך ולא להיות גיבור, אבל כדרכך היית גיבור. שמענו מהמפקד שלך איך מיהרת להחליף חייל בצוות שנפצע ובהמשך נפל ואז נפגעת גם" סיפר האב. "הפצרת בי לא לדאוג, שאתה לא בחזית הלחימה, אז לא דאגתי".

מתוך הלוויה של נתנאל

מתוך הלוויה של נתנאל צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

מפקדו של נתנאל סיפר על הגבורה בשדה הקרב ועל ההתעקשות להלחם: "הובלנו יחדיו עשרות מבצעים מורכבים ורבים יחד. למדתי להכיר אדם מדהים, קשוב, אהוב ואוהב היית כל כך צנוע שלא הבנת למה כ"כ מחזיקים ממך, כל כך מחזיקים מצוות 'סילבר', צוות שהוא אגדה. בשבת ההיא רציתי אותך לידי אבל התעקשת להיכנס ולמרות שלא אישרתי לך לא הקשבת לי ונכנסת. כמו תמיד גם אתמול רצת בראש הכח, אך הפעם זה לא צלח. נתנאל היה גיבור".