מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הלוחם חשף: "חמאס מפעיל נגדנו מחבלות מתאבדות"

על רקע תקרית הירי בשלושת החטופים, לוחם צה"ל חשף כי חמאס מפעיל כנגד החיילים מחבלות מתאבדות "הן מכוסות מכף רגל ועד ראש ומתחת לבגד יש להן חגורת נפץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/23 12:23 ז בטבת התשפד

הלוחם חשף: "חמאס מפעיל נגדנו מחבלות מתאבדות"
סיירת גולני בעזה, צילום: דובר צה"ל

התקרית הטרגית במהלכה נורו שלושה חטופים מאש לוחמי צה"ל ממשיכה להעסיק את המדינה. בצה"ל עוד לא החליטו האם לנקוט בצעדים כנגד הלוחמים מגדוד 17 שביצעו את הירי. בגדוד טענו בתגובה כי חמאס משתמשים במחבלים מתאבדים באופן יומיומי, דבר שהעלה את החשש מהחטופים.

אחד הלוחמים התייחס לנושא בעדות שהתפרסמה במעריב, וחשף כי חמאס עושה שימוש, בין היתר, גם במחבלות מתאבדות. "מי שלא היה בפנים לא מבין עם מה אנחנו מתעסקים. יש כאן לחימה קשה מאוד בשטח בנוי, ואתה לא יכול לדעת מאיפה תצוץ 'הפתעה' של החמאס, כאשר במקביל אנחנו מנסים לאתר חטופים". הוא חשף כי, "חמאס מפעיל נגדנו מחבלות מתאבדות שלבושות בבגד מוסלמי מסורתי. הן מכוסות מכף רגל ועד ראש ומתחת לבגד יש להן חגורת נפץ".

"יומיים לפני האסון הגיע קשיש והתפוצץ"

כזכור, בכתבה של העיתונאי יואב זיתון ב-ynet צוטטו קצינים וחיילים בגדוד שטענו כי "רק יומיים לפני האסון הגיע אליהם קשיש ללא נשק והתפוצץ כמחבל מתאבד". בגדוד הסבירו גם כי הכוח לא ידע על הכתובות שהשאירו החטופים בדירה שנמצאה כ-200 מטר מזירת האירוע ובנוסף טענו החיילים כי לא ראו את הדגל הלבן שהניפו החטופים.

השלטים שכתבו החטופים

השלטים שכתבו החטופים, צילום: דובר צה"ל