המשפחה הנוצרית עלתה מגרמניה - הבן נפל בעזה

למשפחתו של לוחם מגלן, רס"ל אוריה באייר ז"ל, סיפור מעורר השראה לאחר שעלתה ארצה מגרמניה והקדישה את חייה לטיפול בניצולי שואה. אוריה כמו שאר אחיו, התגייס לשירות קרבי ביחידה מובחרת, הלילה הוא נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ברצועת עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 09:46 ו בטבת התשפד

המשפחה הנוצרית עלתה מגרמניה - הבן נפל בעזה
רס"ל אוריה בארייר, סיפור מעורר השראה, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הבוקר (ב') לפרסום את שמותיהם של ארבעה לוחמי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועת עזה וביניהם גם שמו של לוחם מגלן רס"ל אוריה באייר ז"ל שנפטר הלילה מפצעיו לאחר שנפצע בקרב בדרום רצועת עזה ביום חמישי שעבר.

בן למשפחה נוצרית אוונגליסטית שעלתה מגרמניה

באייר, בן למשפחה נוצרית אוונגליסטית שעלתה מגרמניה וקבעה את ביתה במעלות תרשיחא. למשפחה סיפור מעורר השראה לאחר שהגיעו ארצה והתמסרו לטיפול בניצולי שואה במטרה לכפר על פשעי הנאצים. המשפחה הקימה לפני כמה עשרות שנים בית אבות - "בית אליעזר" הפועל במעלות תרשיחא ומטפל בקשישים ושורדי שואה מהאיזור.

רס"ל אוריה בארייר, סיפור מעורר השראה

רס"ל אוריה בארייר, סיפור מעורר השראה, צילום: דובר צה"ל

"תמיד היה לו חלום לתקן, לשנות"

באייר, כמו שאר אחיו התגייס לשירות משמעותי בצה"ל על אף שהם אינם אזרחי המדינה, אחותו אודליה שיתפה בטור ב-ynet לפני מספר שנים על פועלה של המשפחה וכתבה: "סבא שלי הוא גרמני שגדל כל חייו בגרמניה, וזוכר טוב מאוד את גרמניה הנאצית, ואיך התעללו ביהודים חפים מפשע. תמיד היה לו חלום לתקן, לשנות, לנסות לכפר על כל מה שקרה. בעקבות אמונתם של סבא וסבתא שלי צמחה בהם השאיפה לעזור לעם היהודי, העם הנבחר של אלוהים", כתבה.

אוריה באייר ז"ל, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו. נפטר כאמור הלילה מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-14.12.2023 בקרב בדרום רצועת עזה, היה בן 20 בנופלו, הוא יובא למנוחות מחר בבית העלמין הצבאי במעלות תרשיחא.