מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

החטופה משחזרת: "השובים עדכנו אותנו שיש משא ומתן, ידענו מה קרה"

גבריאלה ליימברג שנחטפה יחד עם בתה מיאה ובני משפחה נוספים חוזרת ליום הקשה ולשבי הארוך: "אני ובתי התארחנו אצל אחותי באותו סוף שבוע ונחטפנו מהבית שלה. החטיפה עצמה הייתה אירוע מאוד טראומטי, הייתה לנו אמונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/23 09:23 כט בכסלו התשפד

החטופה משחזרת: "השובים עדכנו אותנו שיש משא ומתן, ידענו מה קרה"
גבריאלה ומיאה ליימברג, צילום: באדיבות המשפחה

53 ימים היו גבריאלה ליימברג, בת 59, ובתה מיאה, בת 17, בשבי בעזה. לפני שבועיים הן חזרו הביתה, והבוקר (ג') התראיינה גבריאלה בתוכנית "קלמן ליברמן" ושיתפה בחוויות שלה. היא נחטפה מקיבוץ ניר יצחק יחד עם בתה, אחיה פרננדו, אחותה קלרה וגיסה לואיס, כאשר שלוש הנשים שבו לארץ במסגרת העסקה.

"החטיפה עצמה הייתה אירוע מאוד טראומטי"

"נחטפתי יחד עם המשפחה שלי ב-7 באוקטובר. אני ובתי התארחנו אצל אחותי באותו סוף שבוע ונחטפנו מהבית שלה. החטיפה עצמה הייתה אירוע מאוד טראומטי". לדברי ליימברג, כל המשפחה נשארה יחד בעזה: "בכל הימים היינו יחד ונפרדנו רק ביום השחרור שלנו".

על התחושות בשבי סיפרה ליימברג: "הייתה לנו אמונה, ובשלב מסוים השובים עדכנו אותנו שיש משא ומתן לשחרור נשים וילדים בתמורה לשחרור אסירים פלשתיניים. נחטפנו באיזור השעה 11 וכבר שמענו על החדירות לקיבוצים ולשדרות. בשבי החזיקה אותנו המחשבה שהמדינה, עם ישראל ומי שצריך לקבל את ההחלטות - יגיע למשא ומתן ולהסכם על שחרור עם כולם. רוצה להאמין שממשיכים במאמצים האלה".

"אתפנה לטיפול כשפרננדו ולואיס יחזרו"

"חשבנו שנתראה עוד כמה ימים, לא חשבנו שהם יישארו שם והדאגה היא מאוד גדולה. חצי ממני עדיין שם, זה לא נתפס שעדיין יש חטופים שם". על החזרה לארץ אמרה: "אני בסדר, מבינה שצריכה להשתקם וזה יהיה טיפול ארוך, בפן הבריאותי והנפשי, ואתפנה לזה כשפרננדו ולואיס יחזרו".