עדויות מהשבי: "הם עברו עינויים פסיכולוגיים"

יוסף ג'וחא אנגל, סבו של אופיר ששוחרר מעזה לאחר 54 ימים, סיפר כי חלק מהחטופים עברו עינויים פסיכולוגיים: "בלבלו להם את המוח 'לא רוצים אתכם בישראל', זה לא נכנס לו לראש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 10:37 כא בכסלו התשפד

עדויות מהשבי: "הם עברו עינויים פסיכולוגיים"
אופיר אנגל עם הוריו, צילום: לע"מ

במסגרת עסקת שחרור החטופים חזרו בשבוע האחרון נשים וילדים רבים משבי חמאס, וכעת העדויות מתקופת השבי מתחילות להיחשף. יוסף ג'וחא אנגל, סבו של אופיר אנגל ששוחרר מעזה לאחר 54 ימים, סיפר הבוקר (ב') כי חלק מהחטופים עברו עינויים פסיכולוגיים.

בתכניתם של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן שיתף אנגל ברגעי המפגש עם אופיר: "ברגע שנפגשנו מחוץ למעלית בבית החולים הוא חיבק אותי חזק ואמר לי 'סבא - לא עינו אותי'. אחרים עברו עינויים פסיכולוגיים, בלבלו להם את המוח 'לא רוצים אתכם בישראל', זה לא נכנס לו לראש".

אופיר אנגל במסוק

אופיר אנגל במסוק צילום: ללא

עדות החטופות: הופעל עלינו כוח פיזי

בנוסף, הבוקר פורסם כי החטופות הישראליות העידו כי מחבלי חמאס חקרו אותן במהלך תקופת השבי שלהן, כשהם מתעניינים בעיקר במה עשו במהלך שירותן הצבאי. הן מספרות כי נחקרו באריכות, וחלקן אף דיווחו כי הופעל עליהן כוח פיזי כדי להוציא מהן כמה שיותר מידע.

בין היתר, חמאס חקר בנפרד נשים שמכירות זו את זו ושאל כל אחת על השירות הצבאי של חברתה במטרה להצליב את המידע ולבדוק את אמינות הדברים. נזכיר כי 19 נשים נוספות מוחזקות עדיין בשבי החמאס.