מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חמאס טען שהאם לא נמצאה - הבת העידה: "הייתה איתי כל תקופת השבי"

לאחר שחמאס הפר את תנאי עסקת החטופים, ושחרר את הילה רותם שושני (13) ללא רעיה אימה בטענה שלא מצליח למצוא אותה, בני המשפחה מספרים כי על פי טענותיה של הילדה - אמה שהתה איתה לאורך כל תקופת השבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 15:28 יג בכסלו התשפד

חמאס טען שהאם לא נמצאה - הבת העידה: "הייתה איתי כל תקופת השבי"
הילה רותם שושני פוגשת את דודה, צילום: דובר צה"ל

במסגרת עסקת החטופים אמש (שבת) שוחררו 13 ישראלים משבי חמאס. שתיים מהן אלה הילדות הילה רותם שושני ואמילי הנד, חברות טובות ששהו יחד בביתה של רותם בשבת השחורה ונחטפו יחד עם רעיה, אימה של רותם, שלא שוחררה. חמאס טען כי לא שיחרר אותה כיוון שלא הצליח למצוא אותה, זאת בניגוד לעדות הילדות שטענו כי רעיה הייתה איתן כל הזמן וטיפלה בהן.

על פי ציטוט שפורסם בN12, רותם שושני אמרה כי, "אמא הייתה איתי כל תקופת השבי. החמאס הפריד בינינו יומיים לפני השחרור. מצבה של אמא היה טוב. היינו יחד עם אמילי. חמאס הודיע לנו שיש הפסקת אש ומשחררים אותנו".

חמאס אמר כי הוא מצליח למצוא את רעיה, הבנות טענו כי הייתה איתן כל הזמן

בראיון שנערך בגל"צ, חברת המשפחה, נטע ברוך, סיפרה שהילה ואמילי טענו כי "רעיה טיפלה בהן כל הזמן והייתה איתן כל הזמן" וכי היא מניחה שחמאס לא שיחרר אותה כדי שיוכל לשחרר במקומה את מיה רגב, בת ה-21 מהמסיבה ברעים, שהייתה פצועה. חמאס, לדעתה, פחד כי יקרה משהו למיה בשבי והעדיף להשאיר את רעיה אצלם ולמסור במקומה את מיה.

עוד סיפרה כי הילה נפגשה עם דודיה, ונראית טוב יחסית למצופה, "הן דיברו כמה שהן יכולות אבל ביקשו שלא ללחוץ יותר מדי". עוד היא הוסיפה כי הבנות סיפרו שמצבה של רעיה טוב, ובכל זאת הסתייגה: "הן ילדות טובות ויספרו אמת. הבנות אמרו שהיא הייתה איתם והיא בסדר. אבל את לא יכולה לדעת באמת מה המצב ומה הן יבחרו להגיד בזמן כזה".