הפעימה השלישית: 14 חטופים ישראלים ו-3 בעלי אזרחות זרה הועברו לידי הצלב האדום

דובר צה" אישר כי 17 חטופים, בהם 14 בעלי אזרחות ישראלית ועוד 13 בעלי אזרחות זרה, חברו לצלב האדום ובדרכם למעבר רפיח | בארה"ב אישרו שעל פי ההסכם הצלב האדום התחייב לבדוק את מצב שאר החטופים עד מחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 12:46 יג בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 26/11/23 17:55

הפעימה השלישית: 14 חטופים ישראלים ו-3 בעלי אזרחות זרה הועברו לידי הצלב האדום
החטופים בדרכם לישראל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

דובר צהל מסר הערב (א') כי על פי המידע שנמסר מהצלב האדום, החטופים בהם 14 אזרחים ישראליים ושלושה בעלי אזרחות זרה הועברו לידיהם. זאת למרות החששות כי העסקה תתעכב, בהמשך לעיכובים שהיו אתמול בפעימה השנייה של השבת החטופים.

אזרח ישראלי - רוסי שוחרר מהשבי והועבר לידי הצלב האדום

במקביל למאמצים לקיום העסקה בין ישראל לחמאס, גורמים ישראלים מוסרים כי נשיא רוסיה פוטין ביקש מחמאס לשחרר ישראלי בעל אזרחות רוסית. בתוך כך, על פי דיווחים ראשוניים חמאס שחרר אותו עוד לפני שחרור הפעימה השלישית של החטופים.

הרמטכ"ל אישר תוכניות להמשך הלחימה

לקראת סיומה של ההפוגה בין ישראל לחמאס, הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב בפיקוד הדרום ואישר תוכניות להמשך הלחימה בסיום ההפוגה יחד עם מפקד פיקוד הדרום.

כחלק מההסכם: הצלב האדום אמור לבקר את החטופים שלא ישוחררו עד מחר

ג'ייק סאליבן אישר היום שקיים בהסכם בין מדינת ישראל לארגון הטרור חמאס, סעיף לפיו הצלב האדום הבינלאומי יבקר את החטופים שישארו בעזה ויעביר מידע על מצבם עד מחר, כך על פי דיווח של עמית סגל.

החטופים ישוחררו?

בראיון לערוץ SkyNews אמר הגורם כי הוא אינו בטוח שחטופים נוספים ישוחררו היום על ידי חמאס. נזכיר כי אחרי ביצועה של הפעימה השנייה בישראל קיבלה את רשימת החטופים הצפויים להשתחרר בפעימה השלישית, ביניהם עתידים להיות תשעה ילדים ומשפחותיהם של החטופים קיבלו הודעה.

"חשוב לחטופים הישראלים ולאסירים הפלשתינים להתאחד עם משפחותיהם. המצב בעזה כל כך נואש שההפוגה צריכה להימשך", אמר עוד הגורם.

המחלוקות בין הצדדים

העיכוב אמש (שבת) בהעברת החטופים נגרם בעקבות משחקי כוח של חמאס שטען שישראל מפירה את ההסכם. בין הסוגיות העיקריות עמדה הדרישה הישראלית לאי הפרדת המשפחות, כשחמאס טוען שהוא לא מוצא את אימה של אחת המשוחררות ואת אחיה של השני. בסופו של דבר בישראל הסכימו לקבל את ההפרדה, אך היום בישראל דורשים כי ההסכם יכובד. בנוסף, בחמאס טוענים כי בישראל לא עומדים בהתחייבויות בנוגע לכמויות המשאיות שיכנסו לצפון הרצועה.

אמילי הנד והילה רותם נפגשות עם בני משפחותיהן: