החות'ים איימו וביצעו: חטפו ספינת משא עם 22 אנשים

ספינת משא נחטפה בים האדום על ידי החות'ים מתימן. על הספינה 22 אנשי צוות. דובר צה"ל מעדכן כי אין ישראלים על הסיפון. משרד ראש הממשלה: "מעשה טרור איראני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 15:40 ו בכסלו התשפד

החות'ים איימו וביצעו: חטפו ספינת משא עם 22 אנשים
האוניה שנחטפה- "Galaxy Leader", צילום: ויקיפידיה (שימוש ציבורי)

דיווח מסעודיה: החות'ים מתימן חטפו ספינה משא ששטה בים האדום היום (א') בשעות הצהריים. על הספינה נמצאו 22 אנשי צוות. על פי דובר צה"ל, אנשי הצוות אינם ישראלים. מוקדם יותר היום איימו החות'ים בסרטון לחטוף ספינות ישראליות ששטות בים האדום והוסיפו כי הספינות נמצאות על הכוונת שלהם.

דובר צה"ל מעדכן: "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח׳ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראליים. לא מדובר בספינה ישראלית".

משרד רה"מ: "קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי"

בהודעה שיצאה מטעם משרד ראש הממשלה נמסר: "אנו מגנים בתוקף את ההתקפה האיראנית נגד ספינה בינלאומית. האוניה בבעלות חברה בריטית המופעלת על ידי חברה יפנית, נחטפה באכוונה איראנית על ידי מליציית הח'ותים בתימן. על סיפונה של האונייה 25 אנשי צוות מלאומים שונים, בהם: אוקראינים, בולגרים, פיליפינים ומקסיקנים. בספינה לא נכחו ישראלים. זהו מעשה טרור איראני נוסף אשר מבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינ"ל לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".

החות

החות'ים מתימן צילום: shutterstock

הגעת ספינות טילים של צה"ל לים האדום

בתחילת החודש צה"ל הציב ספינות טילים של זרוע הים במרחב ים סוף. זאת בעקבות איומי החות'ים. מדובר צה"ל נמסר כי הספינות הוצבו "בהתאם להערכת המצב וכחלק מתגבור מאמץ ההגנה במרחב".

החות'ים בתימן: "אנחנו חלק מציר ההתנגדות"

כזכור החות'ים שיגרו מתחילת המלחמה מספר טילים לכיוון אילת, שיורטו על ידי מערכת חץ, ואף כטב"מ שפגע במבנה באילת. הם הכריזו מלחמה על ישראל ולקחו אחריות לירי: "חמאס הוא חלק בלתי נפרד מהעם הפלשתיני, ואי אפשר לנתק אותם ואת ההתנגדות. את האדמה שנכבשה על ידי ישראל לא ניתן להחזיר אלא בהתנגדות של כל החברה בכל האמצעים. אנחנו בתימן עומדים בסולידריות עם עמנו בעזה, בפלשתין, בדרום לבנון, בגולן ובכל סנטימטר של אדמה ערבית. אנחנו חלק מציר ההתנגדות ושום דבר לא יפריע להתנגדות בתימן למרות המרחק הגיאוגרפי".