מערכה רב זירתית: מטח לצפון ואזעקות בדרום

תזמון מחריד של אזעקות בגבול הצפוני וגם הדרומי. דיווח על 8 נפילות בשטחים פתוחים בצפון וגם נפילה באשקלון, ללא נפגעים. צה"ל תוקף בלבנון. כוחותינו עדיין פועלים בבית החולים שיפאא' ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 14:00 ב בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 15/11/23 16:35

מערכה רב זירתית: מטח לצפון ואזעקות בדרום
גבול לבנון, חילופי אש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה, ארכיון , צילום: אייל מרגולין/פלאש90

היום ה-40 למלחמה:

16:00 | כוחות צה"ל תוקפים בארטילריה את מקורות הירי. בנוסף, טנקים של צה"ל תקפו עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

15:15 | אזעקות בגליל העליון וצבע אדום בשדרות.

בשעה 14:00 בצהריים היום (ד') נשמעו אזעקות בקריית שמונה וביישוב מרגליות. שתי דקות לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בגזרה הדרומית, באשקלון ובמרחב לכיש. בצפון דווח על 8 נפילות בשטחים פתוחים ולא התקבלו דיווחים על נפגעים.

נפילה באשקלון

שוטרי וחבלני משטרה של מרחב לכיש פעלו כעת באשקלון על מנת לבודד את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. במשטרה הפצירו בתושבים להישאר במרחבים מוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.

זירת הנפילה באשקלון

זירת הנפילה באשקלון צילום: דוברות איחוד הצלה

מעיריית אשקלון נמסר: "לפני זמן קצר נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. ככל הנראה, דיווח על נפילה אחת. בעירייה מבקשים מהתושבים שלא להתקהל בזירות נפילה ולהקפיד על שהייה במרחב המוגן במשך 10 דקות מרגע הישמע האזעקה - לא פחות".

תקיפת צה"ל בלבנון, ארכיון

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל כי כוחותינו פועלים בבית החולים שיפאא' ברצוע וסורקים אחר תשתיות ואמצעי טרור של ארגון הטרור חמאס. כמו כן, הכוחות מסרו ציוד הומניטרי והניחו אותו בכניסה לבית החולים. צפו בתיעוד מכניסת כוחות צה"ל בהובלת אוגדה 36 לבית החולים.