אחרי ימים ללא אזעקות: שתי פצועות במטח לגוש דן

שתי פצועות בינוני וקל במטח לעבר תל אביב וערי המרכז | לפי דיווחים עזתים, כוחותינו תקפו את בית החולים שיפא המשמש מוקד פעילות של חמאס - הצוותים הרפואיים הודיעו כי לא יתפנו | סמ"ר יהונתן יצחק סמו וסמ"ר גילעד רוזנבליט נפלו בקרבות ברצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/23 12:30 כו בחשון התשפד

אחרי ימים ללא אזעקות: שתי פצועות במטח לגוש דן
כוחותינו ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

13:30 | אזעקות נשמעו בתל אביב, הרצליה, רמת השרון, בני ברק, גבעת שמואל, רמת גן, גבעתיים ראשון לציון ויישובים נוספים. כתוצאה מהירי, שתי נשים נפצעו מרסיסי רקטות, בהן: אישה כבת 30 במצב בינוני ואישה כבת 40 במצב קל. שתיהן פונו לבית החולים איכילוב.

יוסי אלקבץ חובש רפואת חירום במד"א סיפר: "ראינו רכב עומד במרכז הכביש עם חור של רסיס שחדר אותו בחלקו העליון. אישה כבת 30 שהייתה בתוך הרכב נפגעה באורך בינוני וסבלה מפגיעה בגפיים. הוצאנו אותה מהרכב ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים".

מהמשטרה נמסר: משטרת ישראל מטפלת כעת במספר זירות נפילה של רסיסי רקטה בגזרת מחוז ת"א, מהמקום פונתה פצועה מרסיסי רקטה במצב בינוני. שוטרי מחוז תל אביב וחבלני משטרה פועלים כעת על מנת לבודד את זירות הנפילות וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

הלחימה הקרקעית בעזה נמשכת: היום ה-35 למלחמה, והיום (שישי) מתקבלים דיווחים מהרצועה אודות כיתורו של בית החולים שיפא על ידי צה"ל. באתר ynet דווח כי בבית החולים הצהירו כי הצוותים הרפואיים לא יעזבו את בית החולים. נציין כי לאחרונה פרסם דובר צה"ל תיעודים שמוכיחים באופן חד משמעי את שימושו של חמאס בבית החולים כמגן אנושי.

במקביל, הותרו לפרסום שמותיהם של שני חיילי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה. סמ"ר יהונתן יצחק סמו, בן 21 מכרמי צור ולוחם בגדוד 202 של הצנחנים, נפטר מפצעיו אחרי שנפצע ביום רביעי בלחימה בעזה. בנוסף, נפל סמ"ר גילעד רוזנבליט, בן 21 מגניגר וחובש קרבי בגדוד 52 של חטיבה 401 בשריון, בזמן פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה אמש (ה')​.

המשך הלחימה: אלו המחבלים שחוסלו

דובר צה"ל דיווח הבוקר (שישי) כי חוסלו מספר מחבלי נ'חבה של ארגון הטרור חמאס שהשתתפו בטבח הרצחני בעוטף עזה. בין המחבלים שחוסלו מפקד פלוגת נח'בה, מפקד מחלקה וראש מערך הצליפה של חמאס בחטיבה הצפונית שהתבצרו במערב ג'באליה. בנוסף, כוחותינו תקפו 19 מחבלי חמאס שנערכו לתקיפת כוחותינו.

אחמד מוסא, מפקד פלוגת הנח'בה שחוסל, היה אחד ממפקדי הפשיטות לבסיס זיקים, קיבוץ זיקים ומוצב יפתח. בימים האחרונים הוביל אחמד מוסא פעילות התקפית כנגד כוחות צה"ל במרחב מערב ג'באליה. עמר אלהנדי הוא מפקד מחלקה חוסל. בנוסף, כאמור, בהכוונת שב"כ ואמ"ן, חוסל ראש מערך הצליפה של ארגון הטרור חמאס בחטיבת הצפון, מחמד כחלות.

במקביל, לוחמי צוות קרב חטיבת 401 איתרו והשמידו מכולה שמוקמה בחוף הים ובה כ-20 משגרי רקטות. במהלך התקפה חטיבתית של כוחות חטיבת הצנחנים בשכונת שיח' עג'לין, סרק הכוח איתורים במרחב הדרומי של הגזרה ומצא משגר רקטות בסמוך לבנייני מגורים. כלל אמצעי הלחימה שאותרו הושמדו או הוחרמו על ידי כוחותינו.

תיעוד המכולה שהושמדה: