סדנאות וסיורים: תוכנית ההפוגה למפונים

המועצה האזורית תמר בשיתוף משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי מפעילה תכנית הפוגה ייחודית לטובת התושבים משדרות, אופקים, מועצה אזורית אשכול ושדות נגב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/23 13:25 כה בחשון התשפד

סדנאות וסיורים: תוכנית ההפוגה למפונים
טיול גיפים, צילום: מועדון סובארו

המועצה האזורית תמר בשיתוף משרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי מפעילה תכנית הפוגה ייחודית לטובת אלפי התושבים מהנגב המערבי שנקלטו ברחבי המועצה ובכללם תושבים משדרות, אופקים, מוא"ז אשכול ,שדות נגב

התכנית שתוקצבה על ידי משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ביותר מ- 700 אלף ₪, מאפשרת למשפחות המפונות מאזורי הלחימה לזכות 'באיים' של שלווה וזאת באמצעות סיורים באתרי טבע, תרבות ומורשת, סיורי חקלאות, סדנאות אומנות ומגוון רחב של פעילויות העשרה, לימוד ואוורור ביישובי הסביבה והאתרים השונים שבמרחב.


להלן דוגמאות למספר סיורים שנערכו השבוע:
• טיול ג'יפים חווייתי במישור עמיעז
• סיור חקלאי ביישובי הכיכר
• סיור בחווארי כיכר סדום
• סיור במצדה
• טיול בנחל בוקק
• סיור בעין יהב
• סיור ביקב יתיר ותל ערד

את התוכנית מפעילים עובדי ותושבי המועצה האזורית תמר לרווחת כלל השוהים באזור בתקופה זו.

יצחק וסרלאוף, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "בתקופה קשה זו אנו מבינים לעומק, וביתר שאת, את חשיבותה המכרעת של בריאות הנפש לחוסן האזרחי שלנו. אני רוצה להודות למועצה האזורית תמר ולעומדים בראשה על הזכות הגדולה שסיפקו בידינו לפעול למען התושבים היקרים שנקלטו בשטחם. נמשיך לעבוד יחד עם ראשי הרשויות המצוינים בשטח ולהעמיד למענם באופן מהיר, ממוקד ותכליתי את כל הכלים הממשלתיים שעומדים לרשותנו".

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר: "המועצה האזורית תמר מארחת כ-15,000 מפונים, רובם מהנגב המערבי שנאלצו להתפנות מבתיהם במהירות. מעבר לטיפול בתחומי הבריאות, הרווחה והחינוך, המועצה ארגנה מגוון של פעילויות הפגה לגילאים השונים המשלבות היכרות עם האזור ותושביו ועושות טוב לנפש ולנשמה. אני מודה לשר ולמשרד על הסיוע. המועצה ותושביה ימשיכו לפעול למענם של המפונים וביחד ננצח!".