"הוא נבחר. נערן, בשתיקותיו המקשיבות, נדם לעד"

"הוא היה איש ששר את שירת חייו הרזית. לימוד תורה לעומק; הוא האמין בה, למד שנים בכרמל ורבנות - ואהב את התורה. והיא כמו בניגונים ששר ושהלחין, החזירה לו עומק וחיות"

חדשות כיפה חיים רקובר 06/11/23 13:52 כב בחשון התשפד

"הוא נבחר. נערן, בשתיקותיו המקשיבות, נדם לעד"
טנק, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Ayal Margolin/Flash90

את נערן הי"ד, הכרתי כשהיה תלמיד בתיכון. אני חושב שהוא היחיד מבין מאות התלמידים שלי, שבכיתה י"א ידע לא רק לשאול שאלות, אלא גם להזמין את עצמו לחברותא איתי בכתבי ר' נחמן, כדי ללבן סוגיות עומק על ידיעה ובחירה, אדם ואלוקים.

הרב נערן אשחר ז"ל

הרב נערן אשחר ז"ל צילום: דובר צה"ל


הנער גדל, העמיק, וקולו המשיך ללוות אותי במפגשים בתחנות בחיי, ובכל פעם נערן גילה לי עוד מסודו; הוא היה איש ששר את שירת חייו הרזית. לימוד תורה לעומק; הוא האמין בה, למד שנים בכרמל ורבנות - ואהב את התורה. והיא כמו בניגונים ששר ושהלחין, החזירה לו עומק וחיות.



בפגישה על הדשא בגוש עציון, פגשתי את רעייתו צוף וילדיו - כמה שלווה, תום, בקשת אמת, פשיטות ואהבת אדם, כמו נערן.

בשירו "שלושת הכהנים הגדולים" הוא שר "כהנים מברכים אשר בחר בנו מכל העמים, ללחום ולבנות, עד יבוא הגואל.. בקרובי אקדש, וידום". הוא נבחר. נערן, בשתיקותיו המקשיבות, נדם לעד. אך הניגונים שלימד אותנו, ימשיכו ללוות אותנו כל סעודת שבת, וחיי האמת שלו: מול אלוקים, מול אדם ומול עצמו, ימשיכו ללוות אותנו עד יבוא הגואל.

בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' אלוקים דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים, וְחֶרְפַּת עַמּוֹ יָסִיר מֵעַל כָּל הָאָרֶץ.
הלוויתו של החייל הקדוש, הרב נערן אשחר הי"ד, תתקיים בשעה 14:00 בהר הרצל.

באסון התהפכות הטנק שאירע בשבוע שעבר במהלך נסיעה על גבול הצפון נפצעו שלושה אנשי צוות, ביניהם גם הרב נערן אשחר, שנפגע באורך אנוש. בתחילת השבוע הוא מת מפצעיו בבית החולים בנהריה. הרב אשחר היה ר"מ בישיבת ההסדר בשדמות מחולה. הניח אחריו אישה ושני ילדים