תלמידים עם מוגבלויות קשות שמגיעים מקו העימות יתארחו במרכזי "עלה"

מהצפון ומעוטף עזה: במרכזי 'עלה' שבמרכז הארץ נערכים לקליטת ילדים ונערים עם מוגבלויות גם מאזורי הלחימה. מנכ"ל הרשת יהודה מרמורשטיין: "כל הארץ חזית אחת, יש לנו מחסור חמור בכוח אדם ואנחנו קוראים לציבור להגיע ולהתנדב. לא נפקיר את הילדים!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 13:47 ד בחשון התשפד

תלמידים עם מוגבלויות קשות שמגיעים מקו העימות יתארחו במרכזי "עלה"
תנו לצהל לנצח, כיכר אתרים בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אלפי תושבי קו העימות בצפון הארץ נאלצים בימים האחרונים לרדת דרומה ולהתמקם במרחק בטוח מגבול לבנון זאת לאור התגברות האש מהצד הלבנוני והחשש מפני התלקחות גם בגזרה הצפונית.

יחד עם פינוי התושבים נסגרו באזורים הללו גם חלק ממרכזי היום לילדים ואנשים עם מוגבלויות.

במרכזים של עמותת 'עלה' - הרשת הלאומית לילדים ואנשים עם מוגבלויות באזור המרכז, נערכים כעת לקליטת תלמידים עם מוגבלויות קשות שמגיעים מקו העימות בצפון ומעוטף עזה.

ב'עלה' אומרים כי זו זכות לארח בקמפוסים הללו את הילדים. הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד רשת 'עלה', אומר, כי כל הארץ חזית: "אנחנו בימים שאין צפון ואין דרום, אין חילוני ואין דתי, אין שמאל ואין ימין. כולנו חזית אחת ומתרכזים בדבר אחד וזה הניצחון על האויב. כל אחד חייב לתת יד ולעזור במה שהוא יכול".

הרב מרמורשטיין הוסיף, כי הרשת ממשיכה להפעיל את מרכזי הדיור וכן את מרכזי היום, בהתאם להנחיות פיקוד העורף, אך היא מתמודדת כעת עם מצוקה קשה של כוח אדם בשל גיוס המילואים ומחסור בכוח מקצועי ובכוח עזר.

"יש לנו מחסור חמור בכוח אדם אבל אנחנו לא נפקיר את הילדים הללו, שהם השכבה החלשה ביותר בחברה הישראלית, והם צריכים לקבל מענה הכי חם והכי טוב שיכול להיות. אני קורא לכל מי שמוסמך כאח או כאחות, אנשים ונשים מהתחום הפרא-רפואי, וכל מי שיכול להתנדב בסיוע העברת הילדים למרחבים המוגנים, בהפעלות ואפילו ביצירת אווירה. הילדים המיוחדים זקוקים לכם עכשיו יותר מתמיד.

להתנדבות שלחו הודעה או חייגו למספר: 054-968-7996