בן הזוג ספד לחיילת שנהרגה: "תכננתי להפוך אותך לארוסתי"

סמלת עדי ברוך הובאה למנוחות בשומרון, לאחר שנהרגה מירי רקטה כאשר הייתה בדרך לבסיס בדרום. אמה אורית ספדה לה: "עדידוש ילדה אהובה שלי אני יושבת בחדר שלך, ומכל תמונה ותמונה את מחייכת אליי | בן הזוג התייפח: "היו לנו כל כך הרבה תכניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 20:17 א בחשון התשפד

בן הזוג ספד לחיילת שנהרגה: "תכננתי להפוך אותך לארוסתי"
עדי ברוך, צילום: ללא

אמש הובאה סמלת עדי ברוך מהישוב קריית נטפים שבשומרון למנוחות, זאת לאחר שנהרגה מירי רקטה לשדרות בתחילת השבוע, כאשר הייתה בדרכה לבסיס. עדי, שלא גויסה בצו 8, התעקשה להירתם למאמץ המלחמתי. סמלת ברוך הותירה אחריה הורים ושני אחים, שירתה בשדרות כסמלת מבצעים והייתה בתו הבכורה של יו"ר קריית נטפים אבי ברוך.

עדי פיתחה יחד עם המפקד שלה, סא"ל איתן דנא, תוכנית להגנה על שדרות באמצעות ריכוז מצלמות של גופים שונים למקום אחד ושליטה על המרחב מכניסת מחבלים. היא הייתה להוטה להתחיל בפיתוח המיזם שיגן על תושבי שדרות. כאשר הגיעה לעיר, יצאה מהרכב יחד עם חייל נוסף שהיה איתה, רקטה נפלה סמוך אליהם, היא נהרגה והחייל שהיה איתה נפצע.

התמונה האחרונה של עדי עם אבא

התמונה האחרונה של עדי עם אבא צילום: ללא

איך כותבים הספד לבת מושלמת כל כך

אמה אורית ספדה לה: "עדידוש ילדה אהובה שלי אני יושבת בחדר שלך, ומכל תמונה ותמונה את מחייכת אליי. ואני חושבת מאיפה מתחילים? כל מה שאני רוצה זה לחבק אותך, ואיך כותבים הספד לבת מושלמת כל כך? איך נפרדים? ביום בו התבשרנו על הנורא מכל אני הרגשתי. דיברתי אלייך כל הדרך לבית החולים כמו כשהיית בבטן שלי, אבל אלוהים החליט לקחת אותך. אני יודעת כשהגעת לשדרות הארת את המקום עד שסנוורת את אלוהים, הוא לא יכול היה לעמוד באור הזה והיה חייב לקחת אותך אליו שתעזרי לו להאיר מלמעלה".

נפרדים מעדי ברוך

נפרדים מעדי ברוך צילום: ללא

תכננתי להפוך אותך לארוסתי

החבר של עדי, נבו, עמד להציע לה נישואין וספד לה: "עדי שלי, כל המכתבים שכתבנו אחת לשנייה לא חשבתי שמכתב כזה אכתוב. מדהימה, רגישה, מצחיקה, יצירתית, נסיכה שטותניקית שמפזרת אבק פיות על כל הסובבים אותה. כמה אהבה וחן היה לך לעולם. היה אכפת לך מכל אחד ואחת. בהתרגשות של ילדים היית מתרגשת מצורת העננים, מצבעי הפרחים מאור השקיעה ונצנוץ הכוכבים. מאז שאני מכיר את עצמי אני מכיר אותך לצידי, היו לנו כל כך הרבה תכניות, ואני תכננתי בעוד חודש להפוך אותך לארוסתי ואם תסכימי להיות אשתי. ועכשיו לעולם לא אקבל תשובה".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון וחבר המשפחה ספד לה: "הרב קוק זכר צדיק לברכה כותב שבמלחמות מתגלות נשמות גדולות. עדי, אנחנו ידענו שאת נשמה גדולה הרבה קודם. יש כאלה שזוכים לקדש את השם במותם, יש כאלה שזוכים לקדש את השם בחייהם, את זכית לקדש את השם יום-יום בחייך הטהורים, וגם במותך בהגנה על עמנו וארצנו".