פסיקה: בזמן המלחמה לא להסס לפעול בשבת

עם תחילתה של המלחמה בעזה. ארגון משמרת השבת מקבל מאות שאלות ביום על ההערכות בחזית ובעורף לתקופה הקרובה ועל ההתנהלות בשבתות, הרב אליהו בייפוס יו"ר משמרת השבת: "כל דבר שנעשה לידיעת הציבור ולפיקוח נפש חובה לעשות גם בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/23 11:28 כו בתשרי התשפד

פסיקה: בזמן המלחמה לא להסס לפעול בשבת
לוחמים בשטח, צילום: יחצ

מאז שמחת תורה שבו החלה המלחמה ארגון משמרת השבת מקבל מאות פניות עם שאלות הקשורות לשמירת השבת בעת מלחמה, הארגון מבקש להגיד את המובן מאליו כדי שלא יהיה ספק בכל מה שקשור לפיקוח נפש מחללים את השבת.

הרב אליהו בייפוס יו"ר הארגון משתף בעניין השאלות ואומר "אין אפשרות לענות על שאלות מראש אבל כלל אחד ברור מאליו "וחי בהם" גובר על שמירת השבת"

* הארגון מדגיש שליווי פצועים או טראומה זה פיקוח נפש ועל זה מחללים את השבת

* מותר לידע אמבולנס שכבר אין צורך כדי שיהיה פנוי למקום אחר

* ארגונים כמו מד"א הצלה מותר וחייבים להקים חפ"ק אף בשבת במקרה של אירוע המוני

כל דבר שנעשה כדי לידע את הציבור או היחיד להזהר מפני הסכנה מותר, וכן בכל מקרה של חשש לחדירת מחבלים כל דבר שהוראות כחות הביטחון נותנים מותר וחובה לעשות, ופעמים שיש להם מידע שאין לאדם הפרטי לכן אין אפשרות לשקול את הדברים באופן עצמאי וצריך למלא אחר ההוראות.

הרב אליהו בייפוס, יו"ר ארגון משמרת השבת: "אנו נמצאים בתקופה קשה המזכירה תקופות קשות בהיסטוריה, השבת היא מקור הברכה ותאמץ מאוד לשמור עליה אך יחד עם זאת לא נהסס למען פיקוח נפש ובעת מלחמה לעשות ככל שניתן, גם בשבת, לפעול למען נצחונו של עם ישראל"