שוטר מצרי פתח בירי לעבר אוטובוס תיירים ישראלים באלכסנדריה - ורצח 2 ישראלים

שוטר מצרי פתח בירי לעבר אוטובוס של מטיילים ישראלים באלכסנדריה, שני תיירים ישראלים נהרגו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 12:10 כג בתשרי התשפד

שוטר מצרי פתח בירי לעבר אוטובוס תיירים ישראלים באלכסנדריה  - ורצח 2 ישראלים
אלכסנדריה, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פיגוע נגד ישראלים במצרים: שוטר מצרי פתח בירי לעבר אוטובוס של מטיילים ישראלים באלכסנדריה, רצח שני ישראלים ופצע ישראלים נוספים קשה. הפיגוע מגיע בלבה של מלחמת פתע שפתח חמאס על ישראל, שכוללת מתיחות שיא גם בשאר הגזרות - יו"ש, לבנון, וכעת גם במצרים.

https://twitter.com/no_itsmyturn/status/1710953887639708012

מדובר בקבוצה של ישראלים שיצאה לטיול מאורגן במצרים, וביקרה באותה העת סמוך לאתר המפורסם באלכסנדריה, עמוד פומפיוס. מקומי פתח בירי לעבר הקבוצה, בעקבות כך נרצחו שני אזרחים ישראלים והמדריך המצרי המקומי. בנוסף, ישנו במקום פצוע ישראלי במצב בינוני.

משרד החוץ ושגרירות ישראל בקהיר פועלים, יחד עם מל"ל, משרד רה"מ וצה"ל מול הרשויות במצרים על מנת להחזיר את האזרחים הישראלים לארץ בהקדם.

מיקום הפיגוע

יותר מיממה חלפה מפרוץ הלחימה, עדיין לא הושגה שליטה מלאה בישובי עוטף עזה. בשעה 12:35 דווח על חילופי אש בין כוחותינו לבין חוליית מחבלים בקיבוץ מגן. בשעה 11:45 דווח על רכב שנחטף באיזור מבקיעים על ידי חוליית מחבלים, לאחר מרדף קצר הרכב נוטרל. מטח רקטות שוגר בשעה 11:00 לעבר העיר שדרות, 6 פגיעות ישירות זוהו ו-4 נפצעו, אחד מהם במצב אנוש. בשעה זו מתקיימת הערכת מצב בקריה בהשתתופת נתניהו, גלנט, ברמטכ"ל ובכירי מערכת הביטחון.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il